Printmedia en marketing

4 redenen waarom print blijft scoren in digitale tijden

Partner

Je website, online nieuwsbrieven en digitale advertenties zijn een makkelijke manier om in contact te komen met je klanten. We surfen immers elke dag wat af op onze computer en onze mobiele toestellen en zijn altijd en overal verbonden. Je merk loopt dus gegarandeerd in de kijker. Maar dat wil nog niet zeggen dat digitale communicatie de beste, laat staan enige manier is om je doelpubliek te bereiken.

Surfers bekijken je boodschap vaak maar vluchtig wanneer ze door posts scrollen of hun mailbox overlopen. Print is daarentegen een fysiek medium met een aantal unieke eigenschappen die digitale media niet hebben. Dat maakt van gedrukte media een krachtig commercieel communicatiemiddel en een essentieel onderdeel van zo goed als elke marketing mix. Voor wie er nog aan zou twijfelen, verzamelden we 4 redenen om voor printmedia te kiezen!

1. Print onderstreept de waarde van je producten

Je commerciële communicatie stem je af op je product. Lever je producten of diensten met een zekere waarde? Dan zullen goed gemaakte folders of brochures met een stijlvolle vormgeving daar het nodige tastbare gewicht aan geven. Over de beslissing om een auto, keuken of salon te kopen, zullen mensen bijvoorbeeld erg goed nadenken. Een kwalitatieve brochure of catalogus helpt je klanten bij het maken van de juiste keuze en onderstreept de waarde van je producten.

2. Print biedt onbeperkte creatieve mogelijkheden

Printmedia bieden je oneindig veel creatieve mogelijkheden. Je kunt immers kiezen uit tal van papiersoorten, bindwijzen, afmetingen, manieren van afwerking … Met een goed gekozen combinatie van deze elementen maak je een uniek, mooi en opvallend stukje communicatie dat gegarandeerd opgemerkt wordt. Zo maakt jouw merk het onderscheid.

3. Print ondersteunt je branding

Printmedia spelen in op meer dan één zintuig: drukwerk kun je zien, maar ook voelen, ruiken en horen. Dat maakt van printmedia de ideale oplossing om je merk en branding te ondersteunen. Je creëert immers een uiterst sterke band tussen tastbaar drukwerk en je merk, waardoor je boodschap langer bijblijft.

4. Print inspireert je klanten

Printmedia zijn fysiek aanwezig. Mensen nemen brochures vast wanneer ze ergens liggen, halen ze uit hun brievenbus, bladeren er eens door, leggen ze op hun tafel … Daardoor worden ze vaak verschillende keren bekeken en gelezen, bewust én onbewust. Je merk blijft je doelpubliek op die manier langer bij dan wanneer ze het ergens zien op het internet. Printmedia zijn dan ook de perfecte tool om je klanten te inspireren en om mensen te ondersteunen bij het maken van een keuze.

Drukkerij Antilope De Bie: jouw partner voor printmedia!

Dat gedrukte media hun plaats blijven hebben in zo goed als elke marketing mix, staat vast. Maar je folders, brochures en catalogi zijn pas echt succesvol als ze perfect gedrukt zijn. Voor al je B2B-drukwerk kun je rekenen op drukkerij Antilope De Bie. Hun specialisten luisteren naar je vragen en de wensen en geven – waar nodig – advies op maat. De doorgedreven vakkennis en het uitgebreide en moderne machinepark van Antilope De Bie zorgen daarna niet alleen voor een mooi resultaat, maar ook voor een goede return on investment. De drukkers werken steeds met de meest recente technieken. Zo bedrukken ze dankzij lichtdrogingtechnologie ruw ongestreken papier met dezelfde kleurkracht als glad papier – iets dat met traditionele offset niet kan. Het resultaat mag gezien worden!

Specialisaties

Antilope De Bie is bekend voor onder meer het drukken en afwerken van meubelcatalogi, magazines en informatiebladen, hard- en softcoverboeken, maar ook voor gepersonaliseerd drukwerk en kartonproducties. Hoe moeilijk je vraag ook is, Antilope De Bie vindt bijna altijd een schitterende oplossing.

Kortom, wie indruk wil maken met zijn drukwerk en zijn merk tastbaar in de kijker wil zetten, neemt maar beter meteen contact op met Antilope De Bie!

Lees ook

Meer weten?

Contactinformatie

Ook interessant

Interessante bedrijven