Leaderboard BB.gif
Rebranding Logo Port of Antwerp

De nieuwe Port of Antwerp branding

Communicatie & Huisstijl

Op dinsdag 8 januari onthulde het Havenbedrijf Antwerpen de nieuwe Port of Antwerp branding die verder bouwt op de vorige met een actuelere look én nadruk op verbinding, toegankelijkheid en meer aandacht voor het menselijke karakter van een haven.

Nieuwe baseline: ‘één met de wereld’

Een nieuw jaar, een nieuwe missie en visie voor een haven met grote ambities vragen om een krachtig merk met een dynamische uitstraling. De haven van Antwerpen wil een thuishaven als hefboom naar een duurzame toekomst zijn.

De nadruk ligt op het verbinden van klanten, collega’s, stakeholders en omgeving. Dat engagement wordt veruiterlijkt met een nieuw logo en een nieuwe baseline: ‘één met de wereld’.

Havenbedrijf van Antwerpen wil voortrekkersrol spelen

De klemtoon komt te liggen op innovatie en digitalisering. Het nieuwe ondernemingsplan 2018-2020 is hierbij het kompas, met vijf zeer concrete strategische prioriteiten: duurzame groei, mobiliteit, transitie, safety & security en operational excellence.

“In deze snel evoluerende en onvoorspelbare wereld is het meer dan ooit belangrijk om de krachten te bundelen en samen te werken. Het is onze missie als Port of Antwerp om mensen en gemeenschappen samen te brengen om de uitdagingen van de toekomst aan te gaan. Het is alleen zo dat we succesvol zullen kunnen zijn om bijvoorbeeld  mobiliteitsoplossingen te realiseren, of innovatieve projecten met betrekking tot energietransitie en digitalisering op te zetten. De nieuwe branding belichaamt deze nieuwe richting en staat symbool voor de haven van de toekomst”, licht Jacques Vandermeiren, CEO van het Havenbedrijf Antwerpen, toe.

Dynamisch en toegankelijk logo

Alle communicatiekanalen -en dragers zowel online als op sleepboten en vlaggen worden eveneens opgefrist.
Een dynamisch en toegankelijk logo begint bij goed advies in ontwerp. Bedrijven kunnen zich best laten bijstaan door een specialist terzake.  

Nathalie Van Impe, Chief Communication & Marketing Officer, voegt eraan toe: “De tijd was rijp om de oude branding in een nieuw jasje te steken. Internationaal zijn het logo en het merk een vaste waarde, een kwaliteitsmerk. Ook lokaal is het een bekend en vertrouwd merk. Daarom hebben we gekozen voor evolutie, eerder dan voor een radicale stijlbreuk en bouwen zo verder op onze rijke traditie. De ronde vormen van het logo symboliseren dan weer de samenwerking, de toegankelijkheid en de dynamiek van de haven. Daarnaast straalt het heldere rood meer kracht en vitaliteit uit. De haven is een baken van vertrouwen in een zee vol veranderingen. Met een vernieuwde, krachtige positionering en uitstraling zetten we de haven van Antwerpen op de wereldkaart.”

Rectangle banner.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

  • Salens Communicatie NV

  • Evoke

  • bizz com bvba

Bekijk de socials