Scoren met een succesvolle elevator pitch
Een ‘Elevator pitch’ moet zo spontaan mogelijk overkomen. De naam is voor een reden gekozen. De tijd om een goede eerste indruk te maken is zeer kort: voordat de liftdeuren openen (30 tot 60 seconden) moet je verhaal af en de kernboodschap duidelijk zijn
1. Houd het kort en krachtig
Max 60 seconden, 150 à 200 woorden.
2. Vermijd vakjargon
Na 60 seconden moet om het even wie begrijpen welke diensten jij met je bedrijf aanbiedt, ook al had die persoon nog nooit van jou of je bedrijf gehoord.
3. Lees voor de spiegel
Je pitch hardop uitspreken is veel moeilijker dan in je hoofd lezen. Oefen daarom voor de spiegel. Of nog beter, test je elevator pitch met iemand. Het is belangrijk dat je heel natuurlijk overkomt.
4. Leer je pitch van buiten en oefen
Je moet je pitch uit het hoofd kennen, dus zonder spiekbriefje. Maar je mag ook niet als een robot overkomen. Hoe meer je oefent, hoe meer ontspannen je jouw elevator pitch brengt.
5. Toon passie voor je product of dienst
De beste pitches zijn memorabel, uniek, geloofwaardig en leiden tot een gesprek. De beste manier om dit te bereiken is door te laten zien dat je passie hebt voor wat je doet.
6. Maak verrassende variaties
Eenmaal je de elevator pitch onder de knie hebt, kan je gemakkelijk varianten maken om je pitch aan te passen aan je publiek.
7. De fakkel doorgeven
Een succesvolle elevator pitch leidt tot een call-to-action. De beste manier om van je pitch op een gesprek over te gaan, is de andere partij de kans geven om zijn pitch af te steken.
Lees ook
Stel een vraag
aan een specialist
Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.
Ook interessant
Optimaliseer jouw corporate branding
Een goede branding is belangrijk voor élk merk. Het helpt bij het leggen van een verbin...
Online drukkerij wil na Vlaanderen ook Wallonië veroveren
Met de lancering van een Franstalige website wildrukland.be op de radar komen van zo’n ...
Interessante bedrijven
Bart Bert Grafische projecten
bizz com bvba
Salens Communicatie NV