Leaderboard BB.gif
Persteksten door COMtext

Uw bedrijf in het middelpunt van de belangstelling

U hebt interessant nieuws over uw bedrijf dat u graag ruimer onder de aandacht wil brengen? Deel het met de pers! Maar hoe doet u dat, perscommunicatie? Hoe overtuigt u journalisten van de nieuwswaarde van het onderwerp? Welke invalshoeken zijn er? En wat is de meerwaarde van perscommunicatie?

Stuur uw nieuws de wereld in met professionele begeleiding van COMtext

Verdeelt u een nieuw product of biedt u een nieuwe dienst aan? Heeft u een nieuwe vestiging of afdeling of heeft u ander nieuws dat ugraag met zoveel mogelijk mensen wilt delen? Dan is COMtext uw partner voor geslaagde perscommunicatie. U kunt rekenen op advies en begeleiding om de volgende stap te nemen. We schatten de nieuwswaarde van uw verwezenlijkingen in en stellen in overleg met u een persbericht op. Vervolgens verspreiden we het bij relevante perscontacten en volgen we elke actie nauwgezet op. Die goede contacten en de nauwgezette opvolging zijn het sterke punt van COMtext. Op het einde ontvangt u een overzicht van de gerealiseerde publicaties.

De voordelen van perscommunicatie

Dankzij perscommunicatie komt uw bedrijf op een positieve manier in het middelpunt van de belangstelling te staan. Geslaagde perscommunicatie geeft uw bedrijf een dynamische uitstraling. Het vergroot de naamsbekendheid van uw bedrijf en het versterkt uw imago. Het wakkert ook de fierheid van uw personeel over het bedrijf en hun betrokkenheid aan. Het opzetten van een persactie is bovendien budgetvriendelijker dan adverteren, terwijl lezers meer geloof hechten aan een persartikel dan aan reclame. Tot slot kunt u over de gepubliceerde artikels communiceren via uw website, nieuwsbrief en sociale media. Argumenten genoeg dus om effectief werk te maken van perscommunicatie!

Lutgard Heyvaerts, gepassioneerd door perscommunicatie

COMtext staat te springen om interessant nieuws veel aandacht te geven via de media. Bedrijven, instellingen en organisaties met een goed verhaal zijn altijd welkom. Lutgard Heyvaerts van COMtext schrijft een persbericht op maat dat gegarandeerd de aandacht trekt en stuurt dit uit naar de media die perfect binnen je doelpubliek passen. “Ik schrijf geen anonieme redacties aan, maar contacteer de journalisten zelf. Door de jaren heen heb ik een uitgebreid bestand opgebouwd,” vertelt ze. Na het uitsturen van de persberichten zorgt Lutgard Heyvaerts voor een nauwgezette opvolging.

Lutgard Heyvaerts van COMtext

“Journalisten boeien met een interessant onderwerp waardoor ze in hun pen kruipen of een tv-ploeg sturen, daar word ik enthousiast van. Het stof doen opwaaien, geeft mij telkens een kick. Ik doe niets liever dan zo de aandacht voor een bedrijf op gang te trekken. Dat zorgt voor een nieuwe dynamiek. De reacties van klanten en leveranciers blijven niet uit. Het maakt de werknemers trots op hun bedrijf. Er ontstaat een communicatiestroom die ver kan uitdeinen via de sociale media en andere kanalen. Daar doe ik het voor.”

De juiste doelgroep

Interessant nieuws over uw bedrijf, instelling of organisatie brengt COMtext voor u in de media. Afhankelijk van het onderwerp worden de pijlen gericht op het grote publiek of een bepaalde doelgroep. Cruciaal is de nieuwswaarde van de boodschap. Hoe groter de nieuwswaarde en des te interessanter de invalshoek, hoe meer weerklank in de pers.

Lutgard Heyvaerts: “Dankzij mijn journalistieke achtergrond weet ik van aanpakken. De pers benaderen voor media-aandacht rond een bepaald onderwerp, heb ik in de vingers. Dat leidt tot succesvolle persacties. Het opzetten van persmeetings hoort daar ook bij. Goede persrelaties zorgen voor mooie resultaten.”

“Ik boekte al mooie resultaten voor bedrijven en organisaties die innovatieve projecten lanceerden, alsook projecten met een sterk cultuurhistorische insteek. Heel wat van die opdrachtgevers behoren tot een van de volgende sectoren: projectontwikkeling, sociale woningbouw, vastgoed, interieurinrichting, transport, horeca, tuinarchitectuur en kunst.”

Hebt u nieuws dat u met de wereld wilt delen? Bent u klaar om de volgende stap te nemen? Reken dan op COMtext voor een sterk persbericht op maat van uw doelpubliek en een nauwkeurige opvolging. Meer weten? Bezoek snel de website of stel uw vraag via het formulier hieronder!

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en COMtext

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • COMtext
  • Kneuterlaan 20
    2920 Kalmthout
  • 0475 96 32 08

Ook interessant

Interessante bedrijven

  • Bart Bert Grafische projecten

  • EVM Print

  • Salens Communicatie NV

Bekijk de socials