208 miljard extra omzet dankzij sociale media
Sociale media hebben veel aspecten van het bedrijfsleven veranderd. Van de manier waarop we communiceren en het opbouwen van online communities tot de manier waarop we algemeen zakendoen. Het Deense onderzoeksinstituut Copenhagen Economics geeft aan dat de apps van Facebook wereldwijd 208 miljard euro extra omzet opleveren.
Vandaag maken 25 miljoen bedrijven (vooral kleine en middelgrote bedrijven) in de Europese Unie elke maand gebruik van Facebook apps om hun bedrijf te laten groeien, de stap naar het buitenland te maken en in contact te blijven met hun klanten. Om meer inzicht te krijgen in de impact van sociale media op de Europese economie liet Facebook een onderzoek uitvoeren door het Deense onderzoeksinstituut Copenhagen Economics bij 7.700 bedrijven in 15 landen.
Dit zijn enkele interessante conclusies die uit het onderzoek naar voren zijn gekomen:
- De onderzochte bedrijven hebben aangegeven dat de apps van Facebook hebben geholpen bij het genereren van een omzet met een geschatte waarde van 208 miljard euro. Als je gebruik maakt van standaard economische modellen dan komt dit overeen met een geschat aantal banen van 3.1 miljoen.
- De onderzochte bedrijven hebben ook aangegeven dat ze met behulp van Facebook apps vorig jaar ongeveer 98 miljard Euro aan export hebben gegenereerd. Van deze 98 miljard euro is 58 miljard euro gegenereerd binnen de EU en 40 miljard euro buiten de EU.
Andere interessante conclusies zijn:
- 6 van de 10 bedrijven geeft aan dat Facebook apps een belangrijke rol spelen bij het verlagen van hun marketingkosten.
- 6 van de 10 bedrijven geeft aan dat Facebook apps belangrijk zijn voor het verbeteren van hun klantenservice.
- 7 van de 10 bedrijven gebruikt Facebook apps om diensten en producten te exporteren naar andere landen.
Lees hier de volledige studie. Hier kun je ook een exemplaar van het rapport downloaden.
Stel een vraag
aan een specialist
Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.
Ook interessant
De kracht van de juiste content: Waarom een 360 graden aanpak essentieel is
In onze huidige digitale wereld is content onmiskenbaar de motor achter vele online ...
Een bedrijfsreportage als onderdeel van je brand journalism-strategie
Het vrij recente begrip ‘brand journalism’ verwijst naar bedrijven en merken die eigen ...
3 tips voor een spraakmakende social media video
Als het om video anno 2023 gaat luidt het advies van Thibault Weewauters (Think Video):...
Interessante bedrijven
Market Over