Leaderboard BB.gif

5 redenen waarom bedrijven wereldwijd een VMA inschakelen

Contentmarketing

Steeds vaker doen bedrijven beroep op een persoonlijke virtuele marketingassistent (VMA). Ook wel Digital Nomad genoemd, aangezien veel VMA’s reizen en werken combineren. 5 redenen waarom ook een kmo baat heeft bij een VMA.Steeds vaker doen bedrijven beroep op een persoonlijke virtuele marketingassistent (VMA). Ook wel Digital Nomad genoemd, aangezien veel VMA’s reizen en werken combineren. 5 redenen waarom ook een kmo baat heeft bij een VMA.

1 Persoonlijke samenwerking

De VMA gaat een persoonlijke samenwerking aan met zijn of haar opdrachtgevers. Ongeacht de afstand. De VMA leert het bedrijf steeds beter kennen en kan dankzij zijn ervaring en inzichten, naast het uitvoeren van taken, ook voor eigen inbreng en ideeën zorgen. De VMA is geen bureau zonder gezicht maar een online marketing vriend, die soms ook in het bedrijf zelf over de vloer komt. Het inlevingsvermogen is wat de VMA  onderscheidt.

2 Snel inzetbaar

Omdat de meeste VMA’s bijna heel de dag voor hun laptop zitten en voortdurend ingelogd zijn op sociale mediakanalen, kan je ze vaak online makkelijk en snel bereiken en contacteren. Soms komen ze ook gewoon werken op locatie, indien gewenst en mogelijk. Kan je de VMA overtuigen van de noodzaak van een snelle uitvoering? Dan zal de VMA er alles aan doen om je urgentie voorrang te geven.

3 Goede aanvulling op marketingbureau

Waar de uitvoering van marketingtaken vaak strikt vastligt in een overeenkomst, is dat bij een VMA anders. Snel een nieuwe tekst voor je website nodig, een kortingsactie implementeren of een social media promotie lanceren? Een VMA kan je makkelijk inschakelen voor extra of aanvullende opdrachten die ad hoc moeten worden uitgevoerd. Swift action is een meerwaarde die een VMA een kmo kan bieden.

4 Expertise & skills

VMA’s zijn eigenlijk freelance online alleskunners. Wat hen behalve flexibiliteit en persoonlijke samenwerking typeert, is dat ze beschikken over een uitgebreide skill-set die ze voortdurend uitbreiden. Daardoor kunnen ze bijna op elk gebeid van online marketing ingezet worden en zijn ze steeds mee met de laatste nieuwe trends. Omwille van die reden bieden ze een grote meerwaarde voor zowat elk bedrijf dat online doelen wil behalen.

5 Passie en gedrevenheid

Passie voor wat hij of zij doet. Dat is wat een VMA nog kenmerkt. Een VMA is een VMA omdat hij of zij dat wil. Immers, de meeste online marketing skills leer je niet op de schoolbanken. Een VMA is een autodidact die zichzelf voortdurend bijschoolt. Hij volgt de laatste nieuwe trends op en past ze meteen toe op het werk voor zijn klanten. Daarnaast is de VMA zelf ook een ondernemer die leeft met voortdurende druk en gedrevenheid om kwaliteit te leveren, om zo een langdurige relatie te kunnen opbouwen met zijn of haar klanten.  Artikel in samenwerking met  Jasper Verelst - Owner seo-copywriting bureau CopyBar.be

KMODYNAMOO - rectangle202003.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials