AP hogeschool start met postgraduaat Content Marketing
Content marketing is een marketingdiscipline die zich situeert op het raakvlak tussen marketing, media, PR en journalistiek. Omdat content marketeer een van de meest trendy functies van het moment is, richt de AP Hogeschool in Antwerpen een gespecialiseerde richting in.
Content marketing is geen harde verkoopstaal
Bij content marketing kiezen bedrijven niet voor de harde verkoopstaal of promoties, maar delen ze relevante informatie en verhalen om zo stapsgewijs een publiek op te bouwen en aan zich te binden. Met het postgraduaat mikt de hogeschool zowel op pas afgestudeerden als op mensen met werkervaring die hun kennis en competenties willen uitbreiden.
Chris Van Gils, lector Content Marketing bij AP Hogeschool en een van de drijvende krachten achter de nieuwe opleiding, legt uit: “In content marketing komen verschillende kennisdomeinen en skills samen: strategisch inzicht in merken, conceptueel denken, content creatie, journalistiek, marketing- en salesinzichten en account management. Al die zaken worden vandaag nog niet in één hogeschoolopleiding aangeboden.”
Content rules: experten uit de praktijk geven les aan AP Hogeschool
Als gewezen Director Content Marketing en Director Strategy bij Sanoma beschikt Van Gils over jarenlange praktijkervaring in het vakgebied. Ze zal samen met collega’s Frederik Picard en Frederik Marain het postgraduaat aan de AP Hogeschool opstarten. Naast deze drie docenten zullen nog een hele reeks andere experten lesgeven over hun specifieke vakgebied binnen het postgraduaat.
“We vinden het belangrijk om de theorie zo veel mogelijk aan de praktijk te koppelen. Op die manier zien onze studenten onmiddellijk het verband tussen beide. Tegelijk spreken we zowel de taal van de student als die van het werkveld. Dat zorgt voor een hands-on aanpak en commerciële mindset in de lessen”, aldus Van Gils.
Er kunnen 35 deelnemers de opleiding volgen. Meer info: www.contentrules.be.
Meer weten over content marketing? Surf naar www.kmodynamoo.be
Stel een vraag
aan een specialist
Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.
Ook interessant
De kracht van de juiste content: Waarom een 360 graden aanpak essentieel is
In onze huidige digitale wereld is content onmiskenbaar de motor achter vele online ...
Een bedrijfsreportage als onderdeel van je brand journalism-strategie
Het vrij recente begrip ‘brand journalism’ verwijst naar bedrijven en merken die eigen ...
3 tips voor een spraakmakende social media video
Als het om video anno 2023 gaat luidt het advies van Thibault Weewauters (Think Video):...
Interessante bedrijven
Market Over
MZT
GoDigital PR