De meest gemaakte fouten bij contentmarketing
Zo leid je je contentmarketing in goede banen
De pure, klassieke reclame maakt vandaag steeds meer plaats voor contentmarketing. Met deze nieuwe marketingvorm overtuig je je (potentiële) klanten met boodschappen die een relevante inhoud hebben. Voor je aan de slag gaat, moet je wel even goed nadenken over je strategie. We zetten de meest voorkomende fouten op een rijtje.
Aan de slag gaan zonder plan
Voor je je eerste stappen in contentmarketing zet, dien je eerst een plan te hebben. Voor wie ga je content maken? Welke doelen wil je ermee bereiken? Belangrijk is om nauwkeurig te beschrijven voor wie je gaat schrijven.
Niet schrijven voor je lezers, maar voor je eigen bedrijf
Een fout die vaak gemaakt wordt, is dat je gaat schrijven over je eigen bedrijf, over de mijlpalen die je haalt en over je producten, en niet over datgene dat voor je (potentiële) klant relevant is. Je lezers lezen graag over dingen die helpen om hun problemen op te lossen.
Je alleen beperken tot artikels
Contentmarketing is veel meer dan het posten van een paar nieuwsberichten op je website. Een goed idee is om een content hub op te zetten. Dat is een digitaal platform waar alle content gerelateerde activiteiten gecentraliseerd zijn. Een content hub kan deel uitmaken van je website, in de vorm van een blog bijvoorbeeld. Denk daarnaast ook na over andere contentvormen, zoals video, webinars, podcasts, slideshare presentaties,…
Niet weten waarover het gaat
Maak je content voor een sector die je niet goed kent, dan riskeren er slordigheidjes in je teksten te sluipen. Is een onderwerp je minder bekend? Doe dan beroep op een externe tekstschrijver, of consulteer een expert.
Niet investeren in kwaliteit
Nog een fout die beginnende content marketeers maken, is om niet te investeren in kwaliteit. Een onscherpe foto bij je artikel komt niet professioneel over.
Geen interactiviteit voorzien
Content creëren zonder ruimte te laten voor interactiviteit met je lezers is nog zo’n veelgemaakte fout. Zorg dus voor tweerichtingsverkeer zodat je lezers kunnen reageren en vragen kunnen stellen.
Stel een vraag
aan een specialist
Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.
Ook interessant
De kracht van de juiste content: Waarom een 360 graden aanpak essentieel is
In onze huidige digitale wereld is content onmiskenbaar de motor achter vele online ...
Een bedrijfsreportage als onderdeel van je brand journalism-strategie
Het vrij recente begrip ‘brand journalism’ verwijst naar bedrijven en merken die eigen ...
3 tips voor een spraakmakende social media video
Als het om video anno 2023 gaat luidt het advies van Thibault Weewauters (Think Video):...
Interessante bedrijven
Market Over
Azur | Content markting
Starship 44