Leaderboard BB.gif

De meest gemaakte fouten bij contentmarketing

Contentmarketing

Zo leid je je contentmarketing in goede banen

De pure, klassieke reclame maakt vandaag steeds meer plaats voor contentmarketing. Met deze nieuwe marketingvorm overtuig je je (potentiële) klanten met boodschappen die een relevante inhoud hebben. Voor je aan de slag gaat, moet je wel even goed nadenken over je strategie. We zetten de meest voorkomende fouten op een rijtje.

Aan de slag gaan zonder plan

Voor je je eerste stappen in contentmarketing zet, dien je eerst een plan te hebben. Voor wie ga je content maken? Welke doelen wil je ermee bereiken? Belangrijk is om nauwkeurig te beschrijven voor wie je gaat schrijven.

Niet schrijven voor je lezers, maar voor je eigen bedrijf

Een fout die vaak gemaakt wordt, is dat je gaat schrijven over je eigen bedrijf, over de mijlpalen die je haalt en over je producten,  en niet over datgene dat voor je (potentiële) klant relevant is. Je lezers lezen graag over dingen die helpen om hun problemen op te lossen.

Je alleen beperken tot artikels

Contentmarketing is veel meer dan het posten van een paar nieuwsberichten op je website. Een goed idee is om een content hub op te zetten. Dat is een digitaal platform waar alle content gerelateerde activiteiten gecentraliseerd zijn. Een content hub kan deel uitmaken van je website, in de vorm van een blog bijvoorbeeld. Denk daarnaast ook na over andere contentvormen, zoals video, webinars, podcasts, slideshare presentaties,…

Niet weten waarover het gaat

Maak je content voor een sector die je niet goed kent, dan riskeren er slordigheidjes in je teksten te sluipen. Is een onderwerp je minder bekend? Doe dan beroep op een externe tekstschrijver, of consulteer een expert.

Niet investeren in kwaliteit

Nog een fout die beginnende content marketeers maken, is om niet te investeren in kwaliteit. Een onscherpe foto bij je artikel komt niet professioneel over.

Geen interactiviteit voorzien

Content creëren zonder ruimte te laten voor interactiviteit met je lezers is nog zo’n veelgemaakte fout. Zorg dus voor tweerichtingsverkeer zodat je lezers kunnen reageren en vragen kunnen stellen.

Kan je wat hulp gebruiken voor je contentmarketing?

KMODYNAMOO - rectangle202003.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

  • Market Over

  • Azur | Content markting

  • Starship 44

Bekijk de socials