Ook als advocaat doe je best aan content marketing
Tips om je als advocaat in de markt te zetten
Advocaten mogen sinds 1999 reclame maken. Ze doen dat, maar niet overdadig en niet opvallend. Toch is het effect van marketing voor advocaten niet te onderschatten, zeker nu content marketing zo’n hype is. Daar kan je als juridisch expert goed op inspelen. Met deze tips kom je als raadsman of raadsvrouw al een heel eind om jezelf te profileren en om je kantoor bekend te maken.
-
Wees actief op social media
Wees aanwezig op sociale media, want je klanten bevinden zich daar ook. Via het medium kan je heel makkelijk informatieve boodschappen verspreiden en een band met je volgers opbouwen. De deontologie vraagt dat je niet uitpakt met aantal procedures, slaagpercentage, bedragen van toegekende schadevergoedingen,… en vanzelfsprekend zijn ook identiteitsgegevens van je cliënten volledig uit den boze.
-
Weet hoe millennials denken
Millennials zijn je toekomstige klanten. Ze zijn groot geworden met het internet en zullen jou daar zoeken. Wanneer je online niet aanwezig bent, vis je achter het net. Om de aandacht van de millennials online te trekken, zorg je er best voor dat je website mobielvriendelijk is en plaats je er regelmatig interessante content op.
-
Maak een marketingplan op
Maak een marketingplan op en ga na welke marketingtools voor jou werken en welke niet. Zo verspil je geen tijd en geld aan promotieactiviteiten waar je geen return van hebt. Investeer alleen in zaken die echt werken voor je. De mogelijkheden zijn legio: nieuwsbrieven versturen, advertenties plaatsen, online content marketing verzorgen, social media voeden,…
-
Zorg voor personal branding
Om jezelf in de picture te zetten of aan personal branding te doen, houd je er best rekening mee van advocaten vandaag nog altijd een bepaalde communicatiestijl verwacht wordt, niet te los dus. Hou daar rekening mee in je boodschappen op je sociale media.
Stel een vraag
aan een specialist
Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.
Ook interessant
De kracht van de juiste content: Waarom een 360 graden aanpak essentieel is
In onze huidige digitale wereld is content onmiskenbaar de motor achter vele online ...
Een bedrijfsreportage als onderdeel van je brand journalism-strategie
Het vrij recente begrip ‘brand journalism’ verwijst naar bedrijven en merken die eigen ...
3 tips voor een spraakmakende social media video
Als het om video anno 2023 gaat luidt het advies van Thibault Weewauters (Think Video):...
Interessante bedrijven
GoDigital PR
Market Over