Leaderboard BB.gif

Ook als advocaat doe je best aan content marketing

Contentmarketing

Tips om je als advocaat in de markt te zetten

Advocaten mogen sinds 1999 reclame maken. Ze doen dat, maar niet overdadig en niet opvallend. Toch is het effect van marketing voor advocaten niet te onderschatten, zeker nu content marketing zo’n hype is. Daar kan je als juridisch expert goed op inspelen. Met deze tips kom je als raadsman of raadsvrouw al een heel eind om jezelf te profileren en om je kantoor bekend te maken.

  1. Wees actief op social media

Wees aanwezig op sociale media, want je klanten bevinden zich daar ook. Via het medium kan je heel makkelijk informatieve boodschappen verspreiden en een band met je volgers opbouwen. De deontologie vraagt dat je niet uitpakt met aantal procedures, slaagpercentage, bedragen van toegekende schadevergoedingen,… en vanzelfsprekend zijn ook identiteitsgegevens van je cliënten volledig uit den boze.

  1. Weet hoe millennials denken

Millennials zijn je toekomstige klanten. Ze zijn groot geworden met het internet en zullen jou daar zoeken. Wanneer je online niet aanwezig bent, vis je achter het net. Om de aandacht van de millennials online te trekken, zorg je er best voor dat je website mobielvriendelijk is en plaats je er regelmatig interessante content op.

  1. Maak een marketingplan op

Maak een marketingplan op en ga na welke marketingtools voor jou werken en welke niet. Zo verspil je geen tijd en geld aan promotieactiviteiten waar je geen return van hebt. Investeer alleen in zaken die echt werken voor je. De mogelijkheden zijn legio: nieuwsbrieven versturen, advertenties plaatsen, online content marketing verzorgen, social media voeden,…

  1. Zorg voor personal branding

Om jezelf in de picture te zetten of aan personal branding te doen, houd je er best rekening mee van advocaten vandaag nog altijd een bepaalde communicatiestijl verwacht wordt, niet te los dus. Hou daar rekening mee in je boodschappen op je sociale media.

KMODYNAMOO - rectangle202003.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials