Leaderboard BB.gif

De reclamefolder: een blijvend succesverhaal voor Vlaamse bedrijven

Adverteer jij jouw producten en diensten in een ongeadresseerde reclamefolder? Dan gebruik je een bijzonder krachtig reclame-instrument. Onderzoek toont aan dat reclamefolders graag, veel en grondig gelezen worden. In dit artikel lees je waarom de reclamefolder een onmisbaar element is in jouw marketing- en communicatiestrategie.

De reclamefolder blijft populair

Uit een recente bevraging bij 3.600 Vlamingen blijkt dat de papieren reclamefolder, ondanks de digitalisering niet aan populariteit moet inboeten. Meer dan 73% zegt dat ze de folders lezen. 74% geeft aan dat ze dat zelfs élke week doen.

Bovendien geeft 81% van de respondenten aan dat ze een papieren reclamefolder verkiezen boven een digitaal exemplaar. Een groot deel van hen vermeldt dat ze zowel digitale folders als gedrukte exemplaren lezen.

Informatie en ontspanning

De populariteit van de reclamefolder blijkt uit de grote afwezigheid van rode nee-stickers op de Vlaamse brievenbussen. Slechts 15% van de bevraagden geeft aan zo’n sticker te kleven. Dat betekent dat 85% met plezier ongeadresseerde reclame in de bus vindt. Zij bevestigen dat ze de folders lezen om geïnformeerd te blijven over producten en promoties en zien ze als een bron van ontspanning.

De grote ROI van een reclamefolder

Eerder onderzoek bevestigde reeds dat ongeadresseerd reclamedrukwerk een bijzonder grote return on investment (ROI) heeft. Vooral op lange termijn zijn de effecten ervan bijzonder positief.

We lijsten de belangrijkste voordelen op:

  1. Adverteren via een reclamefolder zorgt voor meer conversie. Het effect kan groot zijn, zelfs tot +70%.
  2. Mensen die ongeadresseerd reclamedrukwerk ontvangen, geven tot 7% meer uit.
  3. De reclamefolder heeft vooral impact bij mensen die minder digitaal bereikbaar zijn en moeilijker te targeten zijn.

Jouw reclamefolder in handen van Vlaamse Post

Deze twee onderzoeken tonen duidelijk aan dat de reclamefolder een onmisbaar instrument is in de mediamix van elke kmo. Een gebalanceerde communicatiemix waarin het audiovisuele, online en print een aandeel hebben helpt jouw onderneming vooruit.

Daarvoor heb je wel een partner nodig die jouw reclame juist en flexibel verdeelt. Vlaamse Post is een betrouwbare partner voor overheden, organisaties en ondernemingen en biedt algemene bedeling op standaardrondes en maatwerk voor zwaarder drukwerk of zendingen die gericht zijn op specifieke buurten.

Vlaamse Post profileert zich als een complete servicepartner voor het onderwerp en de verdeling van jouw reclamefolder en maakt het verschil met jarenlange expertise, flexibele service en een nauwgezette opvolging.

Wil jij ook mee profiteren van de populariteit van de reclamefolder? Wil je weten hoe je deze succesvol kan gebruiken in je bedrijf? Neem contact op met Peter Segers van Vlaamse Post of laat van je horen via onderstaand formulier.

Lees ook:

ROI van direct mail blijft hoog, ook in digitale tijden

Voorkom digitale overbelasting: zoek de balans tussen scherm en papier

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Vlaamse Post

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Vlaamse Post
  • Turnhoutsebaan 185
    2970 Schilde
  • 0800 64 400 (gratis vanuit België)

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials