Leaderboard BB.gif
De beste verpakking voor je mailings

Wanneer je direct mailing verpakken in omslag, wanneer in folie?

Papieren mailings blijven belangrijk om je klanten aan te spreken. In tegenstelling tot een e-mail of online advertentie die je prospect snel vergeet, blijft papier iets tastbaars. Stel: je hebt een mooie mailing gemaakt en je catalogus of folder is gedrukt. Hoe ga je die vervolgens verpakken? Kies je voor een folie of een omslag? We bespreken enkele voor- en nadelen van beide materialen.

Bepalende aspecten

Zowel folie als omslagen zijn uitstekende manieren om je boodschap te verspreiden. Om een goede keuze te maken, moet je je eerst afvragen welke factoren doorwegen op je keuze.

  • Budget

Plan je een grote mailing, dan is de kostprijs van je materiaal niet onbelangrijk. Folie is goedkoper dan bedrukte omslagen. Je moet het ook niet zelf aankopen, aangezien een specialist in direct mailing als Boes Mailing Services steeds een groot gamma in voorraad heeft. Wanneer er ineens minder geadresseerden blijken te zijn dan eerst gepland, heb je dankzij folie geen overbodige enveloppes aangeschaft. Met folie heb je ook geen kosten voor bedrukking.

  • Timing

Moet het snel gaan? Dan wil je waarschijnlijk niet wachten op de productie en levering van omslagen en heb je geen tijd om die nog te laten bedrukken. Een voordeel van folie is hier dat er geen druk nodig is, dus die tijd spaar je uit. Wanneer je adressenbestand plots groter wordt, vang je dat bovendien snel op met folie: extra folie is normaal gezien altijd voorhanden en snel geadresseerd. 

  • Materiaal

Folie is verkrijgbaar in verschillende maten, diktes en kleuren. Het is bestand tegen het Belgische regenweer, zodat je drukwerk steeds in goede staat in de bus belandt. Met transparante folie zet je je folder in de kijker en is je boodschap direct zichtbaar voor de consument. Boes Mailing Services kiest ervoor om de lasnaad achteraan de folie te houden, zodat de voorpagina van je folder mooi tot zijn recht komt.

Papieren omslagen zijn er in alle kleuren en maten. Je hebt de keuze tussen gesloten enveloppes, omslagen met een gewoon venster of met een panoramisch venster. Je kan ze laten bedrukken met heel wat druktechnieken om ze volledig naar wens aan te passen en te personaliseren. Je hebt dus meer mogelijkheden op vlak van design dan met folie. Zo kan je je campagne versterken met bijkomende boodschappen op de omslag. Met enveloppen uit gerecycleerd papier, tot slot, heb je een minimale milieu-impact.

Met die factoren in het achterhoofd kan jij kiezen wat voor jou belangrijk is en welke verpakkingsmethode het best aansluit bij je noden. De specialisten van Boes Mailing Services helpen je om van elke mailing een succes te maken. Stel hen je vraag via het formulier hieronder, of bezoek hun website.

Lees ook:

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Boes Mailing Services

Meer weten?

Boes Mailing Services

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Boes Mailing Services

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials