Duurzame eventlocaties: go green met BluePoint

Na een lange eenzame periode staan we allemaal in de startblokken om weer in de events te vliegen. BluePoint zet zich al vele jaren in om deze zo milieubewust en ecologisch verantwoord te laten plaatsvinden. Hun duurzame eventlocaties zijn een knap staaltje groen ondernemerschap.

Langzaam maar zeker mogen we elkaar weer live ontmoeten - zowel privé als binnen de bedrijfswereld. De meerwaarde van fysieke events blijkt immers uit verschillende onderzoeken. Met een partner als BluePoint breng je mensen terug samen op de meest ecologische en milieuvriendelijke manier: op duurzame eventlocaties.



Duurzame eventlocaties, wat betekent dat?

In het geval van BluePoint wordt dit gegeven vertaald naar een milieubewust beheer dat risico’s beperkt. BluePoint behaalde ook in 2020 weer het Green Key label, het ecolabel voor milieuvriendelijke meetinglocaties.

Dit is een win-win-situatie voor zowel de deelnemers als de onderneming: er wordt aanzienlijk minder verspild en zodoende bespaard, en de duurzame eventlocaties winnen aan populariteit bij milieubewuste bezoekers.

Het Green Key ecolabel

Green Key is een wereldwijd keurmerk dat op vijf continenten en in 65 landen vertegenwoordigd is, van België tot Zuid-Afrika. Het label geeft duurzaam reizen, vergaderen en ontspannen de aandacht die ze verdienen. Green Key uitbaters zetten zich voluit in voor een duurzame samenleving. Wanneer je kiest voor een Green Key locatie voor je bezoek of boeking, ben je zeker dat de planeet er wel bij vaart - zonder dat je inboet aan comfort of betaalbaarheid.
De meeting centers van BluePoint in Antwerpen en Brussel mogen zich al vele jaren met trots Green Key ondernemers noemen, dankzij hun bijzondere inspanningen voor een beter leefmilieu.

Duurzame eventlocaties in de praktijk

Hoe gaat BluePoint precies te werk om hun duurzame eventlocaties blijvend te verbeteren?

- Er wordt steevast op een verantwoorde manier omgegaan met water- en energieverbruik. Alle verbruik wordt nauwgezet geregistreerd om met deze gegevens zowel de infrastructuur als het beleid continu te optimaliseren.

- De BluePoint-medewerkers worden gesensibiliseerd om zorg te dragen voor de omgeving.

- De gebruikte schoonmaakproducten moeten voldoen aan strikte voorwaarden, waarbij het leefmilieu zo min mogelijk geïmporteerd wordt.

- Bij ieder renovatieproject staat het ecolabel centraal.

- Bij de catering wordt zoveel mogelijk gekozen voor lokale en fair trade producten. Verantwoorde visvangst, biologische teelt en vegetarische alternatieven krijgen de aandacht die ze verdienen.

- BluePoint kiest bewust voor zo weinig mogelijk verpakkingsmateriaal. Waar het niet anders kan, opteert men voor biologisch afbreekbare alternatieven. Zo minimaliseren ze de hoeveelheid afval die onlosmakelijk gepaard gaat met een event.



Duurzaam doe je samen

Ieder jaar neemt BluePoint deel aan het inzamelen van e-waste. Door deze en vele andere acties onder de aandacht te brengen, sensibiliseert BluePoint bezoekers, klanten en partners. Het enthousiasmeren van de gebruikers gebeurt onder meer door affiches op strategische plaatsen en via social media, zodat de bezoeker extra aandacht besteedt aan verbruik van water, energie en het correct sorteren van afval.


Het aanbod van BluePoint is verrassend veelzijdig: van hybride vergaderen, buitenlocaties, teamevents tot coworking spaces. Met locaties in Brussel, Antwerpen en Luik voorzien ze een geschikte eventplek voor ieder bedrijf.

Wil jij ook deel uitmaken van deze groene beweging? Dankzij de duurzame eventlocaties van BluePoint draag je moeiteloos je steentje bij. Maak een afspraak voor een bezoek op de site van BluePoint of stel je vraag hieronder.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en BluePoint

Meer weten?

Bluepoint

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • BluePoint Antwerpen
  • BluePoint Brussels

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials