Leaderboard BB.gif
Een dag in het voetspoor van Food & Beverage Manager Katrien Verheven

Een dag in het voetspoor van Food & Beverage Manager Katrien Verheven

KMOinsider liep een dagje mee met Katrien Verheven, Food & Beverage Manager bij de Sportpaleis Group. We constateerden dat er heel wat komt kijken vooraleer de gemiddelde concertganger zijn natje en droogje kan nuttigen. “We zijn zelf een kmo, maar bij grote producties lopen hier zo’n 600 medewerkers rond. Inderdaad, het is geen klassieke 9 to 5 job”, glimlacht ze.

Katrien Verheven maakt ons al meteen duidelijk dat elk evenement anders is op vlak van food & beverage. “We hebben een basisgamma, dat we aanvullen met producten, afgestemd op het publiek. Bij de Sinterklaasshow van Studio 100 zorgen we voor een flinke voorraad Fristi en Cecemel, terwijl we er voor een concert van metalband Rammstein op toezien dat onze 13 biertanks van elk 1.000 liter tot de nok gevuld zijn. Een DJ-party met Dimitri Vegas en Like Mike wordt dan weer omkaderd met cocktails. Vaak zitten we samen met onze partners, die ons enkele voorstellen doen, afgestemd op het evenement. We organiseren ook regelmatig een product- of brand activatie”, vertelt ze.

Events in theaterzalen van Sportpaleis Group

De theaterzalen van de Sportpaleis Group vergen een heel andere aanpak. De drankjes bijvoorbeeld worden daar uitgeschonken in glazen, en niet in bekers. De Food & Beverage Manager buigt zich ook over de contracten met de verschillende partners van de groep. Zo heeft de Sportpaleis Group exclusiviteit met Inbev, Coca Cola, Jet Import (Red Bull), Bacardi-Martini, Croky, Pommery en het IJsboerke. “We werken steeds samen met A-merken. De hapjes en drankjes zijn misschien niet goedkoop, maar ons publiek mag een goede kwaliteit van ons verwachten”, stelt ze.

Exponentiële toename van de taken

Katrien Verheven zag haar taak door de jaren exponentieel toenemen, door de toename van het aantal zalen die de Sportpaleis Group vandaag exploiteert en door de verbreding van het gamma.

“Waar we de concertgangers vroeger een eenvoudig hapje en drankje serveerden, hebben zij vandaag een uitgebreide keuze. Zo schenken we b.v. ook champagne en Martini Brut. Voortdurend bekijken we hoe we onze food & beverage kunnen verbeteren. Zo krijgen onze pizzastanden in samenwerking met onze nieuwe pizzapartner Pizzella momenteel een nieuwe look, zodat ons publiek zich in een echte pizzeria waant”, gaat ze verder.

Wensen van artiesten

De Food & Beverage Manager dient ook rekening te houden met de wensen van de artiesten. “Zo vragen veel Amerikaanse artiesten om drankjes uit te schenken in bekers omdat ze bang zijn dat er met flesjes of blikjes zou gegooid worden. Artiesten willen ook steeds meer weten of en hoe we ons inzetten voor het milieu. Zo vroeg singer-songwriter Shawn Mendes eerder dit jaar of we herbruikbare bekers konden gebruiken op zijn concert. Ik heb alle partijen in ons land afgebeld, maar niemand kon de hoeveelheid verhuren die wij nodig hadden. Mendes kon zich gelukkig vinden in het feit dat we het gebruik van circulaire bekers volop aan het voorbereiden zijn”, vertelt Katrien Verheven.

Just in time

Een van de grootste uitdagingen van Katrien Verheven is het just in time management. “Stock is geld. Het is daarom belangrijk om een goede inschatting te maken van de aantallen en producten. Wij moeten ook permanent kunnen rekenen op de logistieke ondersteuning van onze leveranciers. Als er plots een tapkraan hapert, hebben wij een serieus probleem. Onze mensen hebben opleidingen gevolgd bij Inbev en Coca Cola en kunnen kleine problemen zelf oplossen. Voor grotere haperingen staan onze partners steeds stand-by, ook ‘s nachts.”

Op het einde van de dag maken we met Katrien Verheven nog een laatste rondgang, door de catacomben van het Sportpaleis. Voor elk event controleert zij of alles op het vlak van food & beverage tiptop in orde is.

Ook een bedrijfsevent of personeelsfeest organiseren bij de Sportpaleis Group? Neem contact op met het Sportpaleis via dit formulier.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Sportpaleis Group

Meer weten?

logo sportpaleis group

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Sportpaleis Group

Ook interessant

Interessante bedrijven

  • Tweepuntnul

  • Bart Bert Grafische projecten

Bekijk de socials