Leaderboard BB.gif

Het Poetsbureau vindt in Sportpaleisgroep ideale partner om band met medewerkers te versterken

Het Limburgse schoonmaakbedrijf Het Poetsbureau, opgericht en geleid door het echtpaar Jo Mellemans en Elly Huysmans, is één van de grootste en snelst groeiende dienstenchequebedrijven in Vlaanderen. “Employer branding is voor ons superbelangrijk. En daar proberen we op verschillende manieren gestalte aan te geven.”

Het Poetsbureau werd twaalf jaar geleden opgericht en beschikt ondertussen over 7.500 medewerkers die vanuit meer dan 70 kantoren actief zijn. Eind vorig jaar sprak het bedrijf de ambitie uit om tegen 2020 met 10.000 medewerkers een omzet te halen van 200 miljoen euro. “We zijn geen bedrijf als een ander”, zegt Jo Mellemans, die ondanks de enorme groei erg bescheiden blijft. “Niet alleen omdat we elke maand zowat 150 nieuwe medewerkers aanwerven, maar ook omdat we continu op zoek zijn naar manieren om met al die medewerkers een echt goede band te creëren.”

Atypisch HR-beleid

Het Poetsbureau liet in 2017 van zich spreken toen het aan enkele medewerkers een bedrijfswagen als verloningsmogelijkheid aanbood. Hoewel dat her en der ook op kritiek stuitte, kwam er toch vooral aandacht voor het atypische HR-beleid van Jo Mellemans en zijn vrouw, die indertijd met hun bedrijf startten omdat ze zagen dat hun eigen poetsvrouw ongelukkig was bij haar werkgever en daarom besloten haar in dienst te nemen. “Ik durf gerust zeggen”, zegt Jo Mellemans, “dat wij onze schoonmakers een goed loonpakket aanbieden. Zo stellen we nu ook elektrische fietsen voor hen ter beschikking.”

De eerste samenwerking met Sportpaleisgroep in het kader van het Schlagerfestival is vlot en flexibel verlopen

Personeelsfeest om familiegevoel te versterken

Continu gaat Het Poetsbureau op zoek naar manieren om tussen de medewerkers een band te creëren. “We willen tot een familiegevoel komen”, zegt Jo Mellemans. “Als medewerkers fier zijn om voor ons te werken, dan straalt dat af op hun werk en dan zijn onze klanten tevreden. Bovendien kunnen ze dan reclame maken van mond tot mond over hoe leuk het is om voor ons te werken, want als we 150 aanwervingen per maand willen blijven doen, is het ook op dat vlak belangrijk dat we geregeld van ons doen spreken.”

Schlagerfestival in het De Ethias Arena

“Omdat veel van onze medewerkers al naar het Schlagerfestival gingen, hebben we een partnership met de Sportpaleis Group afgesloten. Het gaat om een event dat plaatsvindt in een prettige ambiance. Dat past perfect bij de manier waarop wij ons als groeiende kmo profileren. Ook onze bestaande klanten wilden we laten genieten van dit event. Uiteraard wilden we via dit event ook onze naamsbekendheid vergroten om zo nieuwe medewerkers en klanten aan te trekken.”

Verbinden met medewerkers en klanten

Het Poetsbureau richtte ondertussen een eigen uitzendkantoor op evenals een afdeling voor de professionele schoonmaak van winkels en kantoren. “We hebben in het Sportpaleis een ideale partner gevonden om de verbinding met onze medewerkers op een uitstekende manier tot stand te brengen. De eerste samenwerking in het kader van het Schlagerfestival is vlot en flexibel verlopen. Vooral de flexibele opstelling van de mensen van de Sportpaleisgroep en de manier waarop ze met ons hebben meegedacht, was bijzonder. We overwegen dan ook om in 2020 een groot feest voor onze medewerkers te geven in het Sportpaleis.”

Zoek je ook een originele uitstap met je bedrijf, club of organisatie in het unieke kader van het Sportpaleis? Vul onderstaand formulier in.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Sportpaleis Group

Meer weten?

logo sportpaleis group

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Sportpaleis Group

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials