Leaderboard BB.gif

Je bedrijfsevent bij Sportpaleis Group: emotie en business ontmoeten elkaar

Ook als kmo-leider is het belangrijk je zakenrelaties en werknemers te trakteren op een ontspannend evenement. Waarom eens geen voorstelling, show of concert bezoeken? Het is een avond genieten van spektakel en een ideale gelegenheid om elkaar in een informele setting te spreken. Je ontsnapt even aan de stress en de waan van de dag, maar schept toch een band die nuttig is op zakelijk vlak. Waar vind je een partner die je een avond zonder zorgen bezorgt?

Het Capitole in Gent, de Ethias Arena in Hasselt, Vorst Nationaal, de Stadsschouwburg in Antwerpen, het Antwerps Sportpaleis … Het zijn zalen die iedereen kent. Wat minder mensen weten, is dat al die locaties (en andere) worden uitgebaat door Sportpaleis Group. Chris Bergs, Manager B2B & Commercial Relations, geeft toelichting. “Achter al die zalen zit dezelfde groep met dezelfde filosofie en mogelijkheden voor bedrijven. Voor hen zijn we een aanspreekpunt en een partner wanneer ze iets willen organiseren rond een concert of voorstelling die in een van de zalen plaatsvindt. De show is dan een gelegenheid om business of awareness te creëren bij gasten, klanten of leveranciers of om medewerkers te belonen.”

Diverse formules voor bedrijfsevents en incentives

In de eerste plaats kunnen bedrijven die in groep een voorstelling willen bezoeken, bij Sportpaleis Group hun tickets inkopen aan speciale voorwaarden. Daarvoor is er een heus inhouse Groepsdepartement dat deze bedrijven en organisaties verderhelpt.

Daarnaast biedt Sportpaleis Group uitgebreide B2B-arrangementen. “De filosofie is hier: zorgenvrij kopen”, vertelt Chris. “Kmo’s weten wel dat ze eens een uitstap moeten organiseren voor hun zakenrelaties of medewerkers, maar willen er zo weinig mogelijk tijd en energie insteken. Daarom bieden wij hen all-inpakketten aan. We zorgen dan bijvoorbeeld voor parkeerplaatsen, een verwelkoming, een aparte zone of tafel voor je bedrijf, kwalitatieve catering, een netwerkmoment voor en na de show, en uiteraard de show zelf. De bedoeling is dat jij zonder veel zorgen een fijn event meemaakt dat je emotioneel raakt, maar dat ook een band schept waarmee je op zakelijk vlak iets kan.”

“De B2B-arrangementen kunnen nog uitgebreid worden. Zo kun je ervoor kiezen om voor het netwerkmoment of de voorstelling nog een meeting of presentatie te organiseren. Op die manier koppel je je boodschap of verhaal aan het event.”

Arrangement op maat

Ook wie een bedrijfsevenement of incentive op maat wil organiseren, kan rekenen op de Sportpaleis Group. “Voor events in een van onze theaterzalen, zoals een theater- of balletvoorstelling of een stand-upcomedyshow, kunnen onze klanten een belevenis op maat samenstellen.” Koppel dat aan de goede verspreiding van onze locaties over de Vlaamse provincies, en je weet dat Sportpaleis Group voor elk bedrijf iets in het aanbod heeft.

Zaalcapaciteit voor je grootste events

“Maar hier vinden niet alleen events plaats. Je kunt ook ‘next level’ gaan en er zelf een organiseren”, vult Chris aan. “Grote bedrijven of organisaties die een meeting of evenement willen houden en enkele duizenden genodigden hebben, bieden wij zaalcapaciteit aan. Ook voor hen staan we klaar. Per slot van rekening zijn wij het grootste auditorium van België.”

Trends in bedrijfsevents

Als iemand die dag in, dag uit in de eventbusiness zit, weet Chris als geen ander wat vandaag leeft in de wereld. “Eerst en vooral zien we dat bedrijven zeer diverse shows uitkiezen: dat gaat van gevestigde waardes, zoals Céline Dion of Eric Clapton, tot specifieke lokale artiesten zoals onder meer de Grungblavers. Anderzijds zien we dat de decision makers verjongen en zij kiezen dan weer voor events die gericht zijn op een jonger publiek, zoals Dimitri Vegas en Like Mike.” 

“Ten tweede ligt de lat op het vlak van catering en service in ons land zeer hoog. Dat vind ik een goede evolutie. Het is ook ingegeven door het feit dat er hier in Vlaanderen veel zaken georganiseerd worden: elke regio heeft wel zijn topevents, van Tomorrowland tot Waregem Koerse. Zo stuwen we elkaar allemaal vooruit, en dat komt de kwaliteit ten goede.”

“Ten derde is er de vraag naar personalisatie. Hoewel vele bedrijven kiezen voor een all-informule om zonder zorgen van een event te genieten, zijn er toch ook firma’s, zeker de grotere, die een persoonlijke touch willen geven aan hun avond. Dan zoeken wij mee naar manieren om hun event verder te personaliseren”

Tips voor kmo’s

Tot slot geeft Chris nog enkele adviezen mee aan kmo’ers die hun zakenrelaties of personeel willen vergasten op een plezierig uitje.

“Als kmo mag je niet vergeten om een show of event bij te wonen met je klanten, leveranciers en werknemers, al is het maar één keer per jaar. De mensen leven de hele dag in de drukte en stress. Zeker in onze digitale wereld blijft het belangrijk om elkaar eens in levenden lijve te spreken. De combinatie van emotie en persoonlijk contact die wij bieden, bereik je niet via de digitale weg. Kortom, zo’n event is een investering die zichzelf terugbetaalt. Je hoeft je trouwens geen zorgen te maken over het werk dat bij zo’n uitstap komt kijken. Wij zijn erin gespecialiseerd en leiden alles in goede banen. Tot slot zijn heel wat shows in onze zalen ideaal om met partners of de familie te bezoeken. Ook dat is goed voor de business.”

Naar welke voorstelling kom jij met je gasten? Neem snel contact op met de afdeling ‘Groepsaankopen’ van de Sportpaleis Groupgroepen@sportpaleisgroup.be of via het telefoonnummer 03 400 40 47. Meer weten? Stel je vraag via het formulier hieronder!

Lees ook

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Sportpaleis Group

Meer weten?

logo sportpaleis group

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Sportpaleis Group

Ook interessant

Interessante bedrijven

  • Bart Bert Grafische projecten

  • The ROC

Bekijk de socials