Leaderboard BB.gif
Night of the proms

Night of the Proms biedt bedrijven unieke kansen om klanten en medewerkers topbeleving te bezorgen

De Sportpaleisgroep heeft in eventland onderhand zijn sporen meer dan verdiend. De groep programmeert in zeven zalen -  Sportpaleis, Lotto-Arena en Stadsschouwburg in Antwerpen, Vorst Nationaal, Capitole in Gent en Ethias Arena en Ethias Theater in Hasselt – week na week interessante events, optredens en shows en speelt dus een meer dan prominente rol in het cultuuraanbod in Vlaanderen.

Ook ‘Night of the Proms’, het oerevent waaruit alles voor de Sportpaleisgroep is gegroeid, is nog altijd een parel aan de kroon. Jan Vereecke benadrukt hoezeer de Sportpaleisgroep ook voor dat event blijft zoeken naar vernieuwing, om op die manier trouwe en nieuwe klanten aan te spreken. “Er zijn nog duizenden bedrijven die we graag willen overtuigen dat ze met tickets voor ons event hun klanten en medewerkers een avondje topbeleving kunnen aanbieden.”

  

Duizendste editie Night of the Proms

Als uitloper van een afstudeerproject organiseerde Jan Vereecke in 1985 samen met Jan Van Esbroeck  de ‘First Night of the Proms’. Ze hadden wellicht nooit kunnen vermoeden dat ze zo de kiemen zaaiden voor een geweldig succesrijke business. Het dan nieuwe concept om diverse artiesten uit de popcultuur te laten optreden met een groot orkest is ondertussen meer dan een vaste waarde geworden. Niet alleen staat het event eind november voor de 35ste keer op de agenda in het Sportpaleis, het is ook al wereldwijd uitgerold. “Deze zomer bereiken we een  mijlpaal”, zegt Jan Vereecke. “Want in Koksijde is de eerste editie van de ‘Night of the Proms Summer Edition’, precies het duizendste concert dat we onder de naam van ‘Night of the Proms’ organiseren.” 

Altijd blijven zoeken naar vernieuwing

Eén en ander geeft aan hoe sterk het concept ondertussen verankerd is. “Maar daarin schuilt natuurlijk ook een gevaar”, zegt Jan Vereecke. “Net zoals in andere sectoren bestaat het gevaar dat je je door het succes enigszins in slaap laat wiegen. Het zou echter een foute inschatting zijn om te denken dat de 999 eerdere succesvolle edities garant staan voor een verkoop die vanzelf loopt. Als ik in al die jaren één iets geleerd heb, dan is het dat je voor elke nieuwe editie begint met een wit blad en dat succes je nooit als een gebraden duifje in de mond komt vliegen. We beschouwen het als een uitdaging om altijd weer mensen te overtuigen om een avondje van muziek te komen genieten. En we willen daarbij zowel mensen bereiken die al eerder één of meerdere avondjes plezier hebben beleefd aan ons concept, als mensen die het nog niet kennen.”

Uniek bedrijfsevent

Meteen ligt daar ook een link met het bedrijfsleven dat op het event kan inspelen om klanten en medewerkers een unieke avond te bezorgen. “We zijn natuurlijk geëvolueerd”, geeft Jan Vereecke nog aan. “Terwijl ‘The Night’ de eerste jaren vooral mikte op studenten en studentenverenigingen, mikken we nu op de gemiddelde muziekliefhebber met een brede smaak. Ook het bedrijfsleven is nadrukkelijk een duidelijke doelgroep. We zijn eigenlijk ontstaan in het kielzog van het ECC-tennistornooi dat zich ook richtte tot het zakenleven. In vergelijking met een tennistornooi hadden wij wel het voordeel dat alles op voorhand vastligt en dat elk optreden eigenlijk de intensiteit heeft van een finale, terwijl een dergelijk tornooi feitelijk lang naar de climax moet toewerken.”

 Wil je meer informatie over de bedrijfsevents van Sportpaleis Group? Vul onderstaand formulier in.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Sportpaleis Group

Meer weten?

logo sportpaleis group

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Sportpaleis Group

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials