Leaderboard BB.gif

EVMprint: kwalitatieve print met een menselijk lint

Marketing & Sales

In een bevlogen babbel verleent Armin Van der Linden van EVMprint ons een interessante inkijk in zijn business én zijn persoonlijkheid. Armin geeft het geanimeerde gesprek een warme wending. In zijn lange loopbaan gingen ondernemingszin en een empathische menselijke kant steeds hand in hand.

EVMprint: kleinschalige kwaliteit én een duurzaam beleid

EVMprint is als digitale drukkerij een gevestigde waarde. Op de Waverse werkvloer heerst een elegant evenwicht tussen duurzame innovatie en menselijke appreciatie.
“In onze sector is de ‘druk’ in de loop der jaren almaar toegenomen. Alles moet steeds sneller en goedkoper gaan. Erger nog: de mens staat niet langer centraal in dat verhaal. Die dans proberen we heel bewust te ontspringen. Mensen kunnen bij ons rekenen op transparante tarieven. De snelle service en het menselijke maatwerk krijgen ze er gratis bij. Soms is het écht maatwerk, met bijvoorbeeld slechts enkele exemplaren in een bepaalde taal. Die beperkte kwantiteit gaat nooit ten koste van optimale kwaliteit. We gaan met klanten een duurzame dialoog aan om tot een optimale oplossing te komen. De meeste mensen weten niet dat print ecologischer is dan onlinetechnologie, zolang print maar met de juiste technologie wordt geproduceerd, op duurzaam -niet noodzakelijk gerecycleerd- papier. We laten ons te snel vangen aan clichés als zou online groener zijn. Niets is minder waar. EVM heeft een hele reeks ecolabels die klanten kunnen gebruiken om aan te tonen dat zij duurzaam drukwerk aanwenden. Dat duurzame zit in heel de bedrijfsvoering.

We omarmen vol overtuiging het groene gedachtegoed en innoveren in toekomstbestendige technologie. Met hetzelfde enthousiasme ‘omarmen’ we de mensen met en voor wie we werken. Menselijk kapitaal blijft ook anno 2021 cruciaal.’

Scripta manent: print als essentieel element voor belangrijke content

Nu we het toch over 2021 hebben, komt de ‘houdbaarheidsdatum’ van print ter sprake. Ondanks zijn corebusiness, maakt Armin zich daar geenszins druk om. Integendeel: hij voorspelt een lang en gezond leven voor ‘papieren producten’.

“Sinds er alternatieven verschijnen, roept men dat print zal verdwijnen. De realiteit toont aan dat die ongefundeerde onheilsberichten niet zijn uitgekomen. Ook in de toekomst zal het een en-verhaal blijven. Vaak is print een attractieve aanvulling bij digitale content. In sommige gevallen blijft papier het meest wenselijke én menselijke medium. In de zoektocht naar waardering gaan mensen vaak op zoek naar iets met een ‘blijvende’ betekenis. Ook het emotionele element speelt mee. Het ‘tastbare’ werkt de beleving in de hand: lezers hebben met boeken soms een ‘fysieke’ band. Veel mensen houden ook -letterlijk en figuurlijk- vast aan hun krant. Je mag het vol overtuiging schrijven: gedrukte zaken zullen ‘blijven.’”

Rectangle banner.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials