Leaderboard BB.gif

Geef je sales afspraken cadeau

Je salesteam gaat gebukt onder de verschillende taken. Prospecteren, leads opvolgen, klanten bezoeken, deals sluiten, offertes opmaken, ... Door deze veelheid aan bezigheden durft de belangrijkste taak weleens in het gedrang te komen. Deals sluiten, dàt is de core business van jouw salesteam. Geef hen daar de tijd voor en laat het afspraken maken over aan andere specialisten.

Waarom je sales geen afspraken moet maken

Ken je de pieken en dalen van je sales team? Drukke periodes waarin de ene na de andere deal wordt gesloten wisselen af met dalingen in verkoop. Hoe dat komt? In de drukke periodes hebben je sales natuurlijk weinig tijd om leads op te volgen en al helemaal niet om actief te prospecteren. De gevolgen zijn voor niemand fijn: onstabiele verkoopcijfers en frustraties in alle geledingen.

Om deze en vele andere goede redenen is Victus Sales ervan overtuigd dat salesteams niet zelf hun afspraken zouden moeten maken. Leads opvolgen, prospecteren en sales afspraken maken kunnen perfect uitbesteed worden, zowel intern als extern. Zo krijgt je sales team de ruimte voor z’n kerntaak: deals sluiten.

Sales afspraken uitbesteden: maximale voordelen

Door het prospecteren en sales afspraken maken door te spelen aan een andere partij dan je salesteam, zal je hele onderneming er wel bij varen. We zetten even alle voordelen op een rij:

  • Wie kan doen wat hij het liefste doet, is een gelukkige werknemer. En gelukkige werknemers presteren het best. Laat je sales dus doen waarvoor hij in dienst werd genomen.
  • Deals sluiten is één van de moeilijkste skills binnen de ondernemingswereld. Wanneer je sales team zich hierop kan focussen, heb je als bedrijf dus maximaal return op hun loon.
  • Door het optimaliseren van je proces creëer je een stabiel verkoopcijfer. De agenda van je sales team blijft steeds gevuld en je kan wekelijks dezelfde resultaten verwachten.

Bereid je sales afspraken voor

Het plannen van je sales afspraken uitbesteden, loont dus beslist de moeite. Om dit voor jou te laten werken is een grondige voorbereiding essentieel. Hoewel cold calling van je prospecten vaak een negatief imago heeft, is het nog steeds een bijzonder krachtige en waardevolle techniek. Tenminste: als het op de juiste manier wordt uitgevoerd.

  • Empathie en begrip voor je klant zijn de startpunten. Wat wil je klant? Wat is zijn behoefte en verwachting?
  • Hoe sluit de oplossing die jij aanbiedt aan bij deze behoefte?
  • Probeer niet meteen de persoon aan de telefoon iets te verkopen. Wat je wél moet doen, is hem/haar erop attent maken dat jij iets interessants aan te bieden hebt. In 1-2 zinnetjes moet je klant het gevoel krijgen: dit is iets voor mij.
  • Vertrek vanuit één feature of voordeel waar jouw doelgroep bij kan winnen.

Wanneer er een duidelijke match is tussen de behoefte en de oplossing, hoef je geen verkooppraatje aan de telefoon te voeren. Laat dat maar aan je sales over.

Wil jij je salesteam ook alle tijd geven om sterke deals te closen? Neem dan contact op met Victus Sales of reageer via onderstaand formulier.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Victus Sales

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Victus Sales

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials