Leaderboard BB.gif

Het belang van huis-aan-huis reclame in cijfers

Huis-aan-huis communicatie wordt gewaardeerd door bedrijven, organisaties en consumenten. Ongeveer 75% van de Belgische huishoudens ontvangt wekelijks ongeadresseerd drukwerk. De meerderheid geeft aan dat ze de folder bijzonder informatief vinden. Het stimuleert de consument niet alleen om actie te ondernemen maar helpt hem ook om nieuwe producten te ontdekken.

Organisaties en bedrijven kiezen voor papieren folders

Reclamepost blijft een zeer populair communicatiemiddel in ons land. 10% hiervan is geadresseerd. Maar liefst 90% ongeadresseerd. Ongeveer 5% van het volume van folders komt uit publieke instituten.

Ongeadresseerd drukwerk wordt gebruikt door bedrijven, retail en merken maar eveneens door openbare instellingen, organisaties en regionale pers.

Via folders kunnen bedrijven producten en promoties kenbaar maken en nieuwe klanten aantrekken.

Belgische consumenten waarderen huis-aan-huis reclame

Uit onderzoek blijkt dat 89% van de Belgen reclamefolders leest en dat per gezin gemiddeld 2 personen de folder lezen. Maar liefst 84% laat zich inspireren door folders bij het maken van boodschappenlijstjes.

Daarnaast blijkt ook dat:

  • 64% folders informatief vindt
  • 63% zich er helemaal niet aan stoort
  • 62% vindt dat folders aanzetten tot acties
  • 62% door folders nieuwe producten ontdekt
  • 60% folders leest om prijzen te vergelijken

De impact van folderbedeling op economie en handel

Volgens Vlaamse Post kan de impact van huis-aan-huis reclame op onze economie en handel niet onderschat worden. We illustreren dit met enkele cijfers.

  • De bruto toegevoegde waarde van huis-aan-huis reclame bedraagt € 250 miljoen.
  • Huis-aan-huis communicatie zorgt voor 4.255 full time jobs.
  • Jaarlijks is dit goed voor € 136 miljoen belastingbijdragen.
  • Folders stimuleren lokale economie binnen een straal van 20 km.

De positieve ecologische impact van huis-aan-huis reclame

Hoewel men vandaag vaak anders denkt, draagt het gebruik van papieren folders bij aan een beter milieu. De volgende cijfers spreken boekdelen:

  • Papieren folders kunnen 5 tot 7 keer hergebruikt worden.
  • 90% van het recycleerbaar papier wordt ook gerecycleerd in Europa.
  • 11 miljoen voetbalvelden aan bossen kwamen er de laatste 25 jaar bij.
  • 81% van het Belgisch papier is FSC- of PECF gecertificeerd.

Zoek je een partner voor de huis-aan-huis bedeling van jouw drukwerk? Contacteer Vlaamse Post via onderstaand formulier.

Bron: Deloitte Monitor, maart 2019

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Vlaamse Post

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Vlaamse Post
  • Turnhoutsebaan 185
    2970 Schilde
  • 0800 64 400 (gratis vanuit België)

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials