Het succes van cold calling volgens de specialisten van Victus Sales
Terwijl online marketing veel mogelijkheden biedt om je sales te verhogen, grijpen veel bedrijven terug naar de meest efficiënte manier om klanten te vinden: cold calls. Het succes van cold calling is blijvend en neemt vandaag zelfs toe, vertelt Tasso Limneos van Victus Sales. Maar wat verklaart dit succes?
Te veel passieve en digitale sales
Veel Belgische kmo’s zijn volgens Tasso Limneos nog té vaak gefocust op wat hij passieve sales noemt. Volgens hem staat dat de groei van veel bedrijven in de weg.
“Je kan moeilijker groeien wanneer je sales beperkt blijft tot binnenkomende leads. Bij deze reactieve manier van werken kies je niet met wie je aan tafel zit en zal het aantal leads fluctueren. Om proactief te werk te gaan, zetten bedrijven vandaag vaak in op digitale mogelijkheden. Toch bieden online marketing, LinkedIn en mailing niet hetzelfde succes als cold calling.”
Cold calling: nooit weggeweest
Het succes van cold calling zorgt er volgens Tasso voor dat deze beproefde salesmethode nooit is weggeweest.
“Het spreekt voor zich dat online marketing de laatste jaren belangrijker werd. Toch zien we dat dit geen invloed heeft op het succes van cold calling. Integendeel, vandaag stellen we vast dat de nood aan cold calling toeneemt. Dat is het gevolg van een hoge schaalbaarheid en een duidelijke return on investment. Deze toename ligt mee aan de basis van de sterk groei die Victus Sales vertoont.”
Het succes van cold calling in cijfers
Hoe ziet die return on investment eruit? Hoe hoog is die in vergelijking met die van email, bijvoorbeeld? En hoe toont zich dat in de groei van Victus Sales? Tasso geeft duiding met enkele cijfers.
“Als we verschillende manieren van prospectie naast elkaar leggen, dan zien we dat we met Victus Sales een veel hogere conversie kunnen voorleggen. Waar de gemiddelde conversie van e-mails tussen 1%-1,5% ligt, halen wij een gemiddelde conversie van 7%-8%.
Dit resulteert ook in een sterke groei van Victus Sales, met maar liefst 15 nieuwe klanten per maand en met met een zeer hoge tevredenheidsgraad. Het succes van cold calling kan niet duidelijker zijn.”
Het succes van cold calling uitgelegd
De reden van dit succes ligt bij verschillende factoren, vertelt Tasso. Hij licht de belangrijkste kort toe.
“In de eerste plaats kan je aan de telefoon in gesprek gaan, vragen stellen en inspelen op de reactie van de lead en wat die misschien weerhoudt om met je in zee te gaan.
Ten tweede is het succes van cold calling te wijten aan het feit dat het heel stabiel is. Het is een beproefde en constante aanpak die minder variabel is dan bijvoorbeeld social media. Daardoor levert het een duurzamer rendement op en voorspelbare data. Die kan je dan weer gebruiken om je strategieën te optimaliseren en efficiënter je doelen te realiseren.
Tenslotte zorgt dit er ook voor dat cold calling heel schaalbaar is. Je kan het dus op elk moment in je traject inzetten op een manier die aansluit bij de groeifase waarin je bedrijf zich bevindt.
Ben je helemaal overtuigd van de waarde van cold calling voor jouw onderneming? Zoek je een partner die je sales kan boosten? Neem dan snel contact op met Victus Sales via onderstaand formulier.
Lees ook:
Contactinformatie
-
Victus Sales
-
Horizonlaan 36
3600 Genk -
T 089 68 01 09
Neem contact op met Victus Sales
Wil je jouw sales een stevige duw geven?
Ook interessant
“Een partijtje bowling is ideaal voor de sfeer in ons team!”
Antwerp Amusement Center. Wat 40 jaar geleden begon als Antwerp Bowling op het Antwerps...
Interessante bedrijven
EVM Print