Is uw bedrijf klaar voor e-commerce?

Marketing & Sales

Vandaag beschikt u als kmo over meer kanalen dan ooit om uw commerciële boodschap aan de m/v te brengen. Bovendien gebruikt de moderne consument traditionele, digitale en sociale media naar hartenlust door elkaar. Kortom: het is een hybride consument geworden. Hybrid Media, specialist in e-commerce en e-marketing, helpt uw verhaal online te vertellen op een manier die deze hybride consument in actie zet.

Kan mijn bedrijf ook online renderen? Open ik vandaag al een e-shop of wacht ik beter nog even? Voor u zich halsoverkop in een e-commerceavontuur stort, zoekt u het best het antwoord op deze vragen. Met de hulp van Hybrid Media, natuurlijk.

Begin bij het begin: een doorgedreven analyse van uw bedrijf en sector. Wie zijn uw concurrenten en hoe kan uw bedrijf zich onderscheiden? Wat zijn uw sterke punten en welke aspecten zijn voor verbetering vatbaar? Met deze kennis op zak is het tijd voor een doeltreffende en duidelijke onlinestrategie. Die linkt u bij voorkeur aan de strategie van uw ‘offline’-activiteiten: de goedkoopste zijn, de beste producten leveren, een ongeëvenaarde service bieden, een nichemarkt bedienen …

Vervolgens kunt u de haalbaarheid van uw onlineproject tegen het licht houden. Want ook al is een e-shop goedkoper dan een fysiek filiaal, er komen aardig wat investeringen bij kijken. Denk maar aan een analyse van zoekvolumes en geschikte keywords, en order-, personeels-, IT- en marketingkosten. Het is belangrijk om vooraf te weten of uw investeringen het gewenste resultaat kunnen opleveren. In dit opzicht is een solide financieel plan goud waard.

Vergeet zeker de technische kant van uw e-shop – bouw, beheer, vormgeving, betaalmiddelen, bestel- en leverproces – niet te onderzoeken. En zorg voor een rake mix van marketingmiddelen om (potentiële) klanten naar uw e-shop te lokken. Last but not least: houd statistieken bij over het surf- en aankoopgedrag van uw klanten. Zo kunt u uw strategie en aanbod daar naadloos op afstemmen.

Hybrid Media staat u in elke van deze fases bij met professioneel advies. Een vrijblijvend gesprek om de haalbaarheid van uw project te toetsen? Neem vandaag nog contact met ons op.

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Wilt u meer weten?

Bekijk de socials