Kijkt u lijdzaam toe?

Marketing & Sales

De Nieuwe Consument kijkt op een andere manier naar je winkel. Laat je niet verassen! Kijk dus zelf ook op een andere manier naar die Nieuwe Consument.

Op een regenachtige dag mogen we weleens verzuchten dat de consument van nu niet meer de consument van tien jaar geleden is. Zeker als je een fysieke winkel combineert met online aanwezigheid of eventueel een webwinkel, gedraagt die consument zich inderdaad helemaal anders. Heeft die klant ongelijk?

Blijf niet bij de pakken zitten, want dat nieuwe gedrag levert nieuwe kansen op. Slimme couponing is het nieuwe toverwoord. Nou ja, toverwoord: het is de logische gang van zaken, als je het mij vraagt. De klant heeft voortdurend nieuwe prikkels nodig en daar kan slimme couponing een rol in spelen. Ik geef een voorbeeld. Met een klassieke kortingbon weet je niet altijd wie gebruik heeft gemaakt van die bon. Slimme couponing werkt met een unieke code die meerdere gegevens bevat. Je kan via de in de bon verwerkte codering bijhouden wie de bon heeft gebruikt. Het is geen gek idee om die bon vervolgens aan een klantenkaart te koppelen. Je past er desgewenst een vorm van geomarketing op toe: waar wonen mijn klanten? Vervolgens stuur je aantrekkelijke aanbiedingen op maat, bijvoorbeeld via e-mail. Toekomstmuziek? Neen, diverse winkels zijn al aan de slag met deze slimme kortingbonnen. Kijk dus niet lijdzaam toe.

‘Ik ben winkelier, geen whizzkid voor wie al die fancy ICT-toepassingen speelgoed zijn,” hoor ik je al denken. En je hebt gelijk. Slimme couponing moet gemakkelijk te gebruiken zijn, door de consument én door de medewerkers van een KMO. Zonder te willen goochelen met modieuze termen, verwijs ik graag naar ‘semi auto generated business intelligence’. Hoe? Wat? Geen paniek: sjieke woorden voor een softwaretool die slim is aan de binnenkant. En dom aan de buitenkant? Neen, dat niet, maar wel: heel gemakkelijk te gebruiken door je medewerkers. Jij en je medewerkers concentreren zich bijgevolg  op wat waar jullie goed in zijn: de klant helpen bij zijn keuze.

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Wilt u meer weten?

Bekijk de socials