Leaderboard BB.gif

KMO Marketingcongres verlegt grenzen

Marketing & Sales

Op 25 november 2011 vindt voor de vierde keer het KMO Marketingcongres plaats.  Elk jaar wordt dit congres door meer dan 200 kmo-ers bezocht, waarvan velen geen enkele editie hebben gemist.  Het programma is zoals altijd specifiek gericht naar kmo’s.

Onder het thema van dit jaar,  “Verleg uw KMO-grenzen”, komen gedurfde onderwerpen aan bod. Het congres start met een inspirerende opwarmer, Karl Raats, die de grijze cellen zo zal stimuleren, dat het resterend programma nog interessanter wordt. Zijn presentatie draait rond innoverend denken.

Wat brengt me dat op?

Daarna volgt een wat meer theoretisch uiteenzetting over marketing, door een marketingconsultant die gespecialiseerd is in kmo’s: Raf Van Puyvelde. Moet ik me als kmo met marketing bezighouden? En wat brengt me dat op? Misschien doet u zelf al intensief aan marketing, of misschien vindt u alleen het woord al te duur: toch is deze praktijkgerichte presentatie de moeite van het beluisteren meer dan waard, vooral omdat ook B-to-B marketing aan bod komt.

Voor een kmo is nieuwe klanten aantrekken van groot belang. In hoeverre zijn openbare aanbestedingen een lucratieve piste? Elk jaar worden er door Belgische steden en gemeentes, OCMW’s, provinciebesturen, regionale en federale overheden, voor miljarden euro’s aan overheidsopdrachten uitgeschreven. Wie de spelregels die tegenwoordig door Europa worden opgelegd zijn, nauwkeurig volgt, kan van de overheid zijn beste klant maken. Een sessie met heel wat tips die u heel wat geld kunnen opleveren en besparen.

Nog een interessant onderwerp: geomarketing. Klinkt duur, maar een ruimtelijke analyse kan u een duidelijk inzicht geven van uw eigen invloedssfeer, en die van uw concurrenten. En dat is soms onthullender dan statistieken en bedrijfscijfers.

Na een meer theoretische ochtend staan er in de namiddag twee cases op het programma. Twee kmo’s komen toelichten hoe zij het doen. En omdat ook kmo’s steeds meer gevoelig worden voor duurzaam ondernemen, is dit ook een van de namiddagonderwerpen.  Merkstrateeg Marc Soumillion toont aan hoe elke zaak –zeker ook een kmo - baat heeft bij het evenwicht te vinden tussen winst, mens en milieu en hoe duurzaamheid een motor kan zijn voor innovatie. Een presentatie die verder gaat dan certificering. Mis dit congres niet, zouden we zeggen.

Praktisch

Het KMO Marketingcongres vindt plaats op 25 november 2011, opnieuw in congrescentrum Ter Elst in Edegem bij Antwerpen. Het volledige programma en verdere praktische info vindt u zoals altijd op de site www.kmomarketingcongres.be. U kunt zich ook meteen registreren, de prijs bedraagt € 235, tot 15 oktober geldt de vroegboekprijs van € 185 maar zoals altijd heeft kmo-insider een speciale gunstprijs bedongen. U geniet € 75 korting en betaalt dus slechts € 160 indien u inschrijft met de code KMOI. Zou ik maar meteen doen!

Rectangle banner.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials