Leaderboard BB.gif

Maak van jouw website een succes!

Marketing & Sales

Een website maken, dat kan toch iedereen? Dat klopt, maar een goede website maken die aantrekkelijk is voor bezoekers en potentiële klanten en waarin je product of dienst écht tot zijn recht komt - en vooral aanzet tot een aankoop - is veel moeilijker. Heb je een nieuw product op de markt gebracht? Of wil je al langer je product of dienst ook online verkopen? In dit artikel lees je hoe je door het volgen van onderstaande stappen van jouw website een succes maakt!

Professionele website (laten) bouwen

Akkoord, je kan tegenwoordig makkelijk zelf een website in elkaar steken met programma’s als Wordpress of Wix. Deze websites zijn echter niet te vergelijken met sites die door een professional gebouwd zijn. Een website moet visueel aantrekkelijk zijn, maar vooral voldoende informatie bieden en inspelen op de noden van de websitebezoeker. Alles begint dan ook met een grondig vooronderzoek waarin je bepaalt welke domeinnaam je wil gebruiken, hoe je site eruit moet zien, welke info je wil meegeven en op welke zoekwoorden je gevonden wil worden.

Website optimaliseren

Is je website klaar? Visueel mooi uitgebouwd? Voldoende en heldere informatie voor wie je site bezoekt? Prima, maar daarmee is het verhaal nog niet afgelopen. Je moet je website voldoende optimaliseren om gevonden te worden door Google. SEO, of zoekmachineoptimalisatie, noemen we dat. Bepaal op welke zoekwoorden - of keywords - je gevonden wil worden en verwerk deze in de teksten op je website. Dat betekent niet dat je deze woorden 100 keer moet herhalen, maar wel op een natuurlijke manier moet integreren. Ook de technische SEO van je website speelt een belangrijke rol om door Google gevonden te worden.

Links bouwen

Website op orde en volledig geoptimaliseerd volgens de regels van de kunst? Dan kan je een linkbuildingstrategie uitbouwen om online gevonden te worden. Zoveel mogelijk links naar je website verzamelen is niet per se de beste strategie, het gaat vooral om het verzamelen van kwalitatieve links om zo meer autoriteit te creëren en bijgevolg makkelijker gevonden te worden in Google omdat je hoger in de zoekresultaten staat. Relevantie en kwaliteit zijn hierbij erg belangrijk. Bovendien kan je ook op andere manieren links verzamelen, denk maar aan de hand van digital PR in de vorm van een persbericht. Klinkt dit als Chinees voor jou, laat je dan bijstaan door experts die jou kunnen helpen bij het opstellen van de geschikte strategie voor jouw website.

Rectangle banner.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials