Leaderboard BB.gif

7 redenen om te adverteren via print en huis-aan-huisbedeling

Vandaag zijn er tal van kanalen om potentiële klanten aan te spreken: folders, magazines, kranten, televisie, radio en online advertenties. Digitaal adverteren belooft de toekomst te zijn, maar toch blijft reclame op papier een essentieel onderdeel van heel wat marketingcampagnes. Ook huis-aan-huisbladen spelen daar een grote rol in. Hier zijn alvast 7 voordelen van reclame via print en huis-aan-huisbedeling.

  1. Het brievenbusmoment

Een folder, flyer of huis-aan-huisblad komt fysiek aan bij je potentiële klant. Zodra hij zijn brievenbus opent, ziet hij je boodschap. Dit in tegenstelling tot een elektronische mailbox, waar je mailing tussen andere boodschappen verdwijnt. Bovendien leest je klant je folder of advertentie in zijn aangename thuisomgeving, waardoor hij ontvankelijker is voor je boodschap. Ook na het lezen blijft de folder of het magazine vaak nog op de tafel liggen voor andere gezinsleden, wat je meer zichtbaarheid oplevert.

  1. Tastbaarheid

Drukwerk lees je niet alleen. Je voelt het, hoort het en ruikt het. Er zijn dus meer zintuigen bij betrokken. Dat zorgt voor meer emotie een aandacht en een grotere betrokkenheid dan een advertentie op een scherm.

  1. Doeltreffendheid

De punten hierboven maken al duidelijk dat drukwerk een bijzonder doeltreffend en krachtig medium is. Wie op papier leest, richt zijn volle aandacht op je boodschap. Die boodschap blijft ook langer in het geheugen zitten. Op een computerscherm is er veel meer afleiding en is een lezer sneller geneigd verder te scrollen. Ook reclame op tv of radio is heel wat vluchtiger.

  1. Doelpubliek activeren

Via huis-aan-huisbedeling kun je je doelpubliek snel tot actie laten overgaan. Een mooie actie, kortingsbon of een bon voor een leuke attentie kunnen hen naar je zaak lokken. Verder kun je hen naar je website loodsen met een promocode, een QR-code of speciale URL waar een voordeel aanhangt. Het grote voordeel: deze acties hebben een meetbaar resultaat en tonen je dus meteen de impact van je papieren campagne.

  1. Ruimte voor creativiteit

Papieren advertenties laten jou of je ontwerpers toe om creatief te werk te gaan. Je kunt gebruik maken van originele vormen, formaten, kleuren en materialen. Zo springt je boodschap er gegarandeerd tussenuit in de brievenbus en blijft ze langer hangen.

  1. Integratie in een multimedia-campagne

Een directe mailing op papier hoeft een multimedia-campagne niet uit te sluiten. Integendeel, ze versterkt je marketingacties via andere kanalen. Online advertenties en acties op je website of sociale media worden meer dan de helft effectiever wanneer je ze combineert met folders die huis-aan-huis bedeeld worden.

  1. Grotere ROI

Zoals we hierboven al aanhaalden, is papier een waardevolle aanvulling op andere media. Wanneer je drukwerk via huis-aan-huisbedeling integreert in je marketingcampagne, creëer je een campagne met een optimaal rendement. Je bereikt een grotere groep lezers en je boodschap komt nog meer in de kijker te staan. Dat zorgt voor betere resultaten.  

De impact van print-advertenties in cijfers

Hebben de vorige 7 voordelen je nog niet overtuigd? Marktonderzoeken van GFK en INM toonden aan dat gedrukte reclame effectief is en blijft.

  • 25% van alle aankopen komt voort uit gedrukte reclame
  • 58% van de overtuigde kopers van een product geven aan dat hun aankoopbeslissing beïnvloed werd door gedrukte reclame
  • 38% van alle proefritten met wagens zijn het resultaat van print-advertenties
  • De combinatie van digitale en gedrukte media kan de verkoop met 25% verhogen
  • Elke euro die de retail-industrie in print-advertenties investeert, levert tot € 39 return op

Kortom, ook in een moderne marketingmix blijft papier zijn plaats meer dan hebben. Om je drukwerk stipt en nauwkeurig in de bussen van je potentiële klanten te krijgen, kun je rekenen op Vlaamse Post, specialist in huis-aan-huisbedeling.

Meer weten? Stel je vraag rechtstreeks via het formulier hieronder!

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Vlaamse Post

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Vlaamse Post
  • Turnhoutsebaan 185
    2970 Schilde
  • 0800 64 400 (gratis vanuit België)

Ook interessant

Interessante bedrijven

  • Uitleguil

  • Portretfotografie Brugge

  • MZT

Bekijk de socials