Leaderboard BB.gif

Tips om een succesvol marketing manager te worden

Marketing

Een goede marketing manager is een koorddanser

Als marketing manager heb je een functie die ‘gezien’ wordt door je klanten. Je draagt dus een grote verantwoordelijkheid op je schouders. Je directie is van mening dat het succes van het bedrijf afhangt van jouw werk. Laat je hierdoor niet van je stuk brengen. In een notendop: 5 tips om een succesvol marketing manager te zijn en blijven.

  1. Promoot jezelf, je bent je eigen merk

Blijf als marketing manager jezelf marketen. Houd jezelf met andere woorden altijd in marketing modus. Zo vind je het niet erg om het woord te voeren op een meeting en de aandacht op je te trekken op een beurs. Je weet hoe je mensen voor je kan winnen en hoe je potentiële klanten kan beïnvloeden. Lunchen doe je als succesvol marketing manager nooit alleen.

  1. Ken je bedrijf, je klanten en je concurrenten

Je boekt succes als marketing manager als je je bedrijf door en door kent, maar ook wanneer je een goed zicht hebt op je klanten en prospects en, last but not least, wanneer je weet wie je concurrenten zijn en hoe ze te werk gaan, zodat je hen een stap voor kan blijven. Van klanten kan je veel leren. Ga in gesprek met hen en vraag wat je als bedrijf beter kan doen.

  1. Stel haalbare doelen op

Stel haalbare doelstellingen op en zorg ervoor dat je ze ook haalt, in relatief korte tijd. Zo verdien je respect bij het management van je bedrijf.

  1. Blijf up-to-date

Je blijft succesvol als marketing manager wanneer je up-to-date blijft. Volg de nieuwe ontwikkelingen, zeker ook op vlak van social media. Lees veel over je vak, over de producten of diensten van je bedrijf en in het algemeen. Je dient immers creatief uit de hoek te komen en te beschikken over een levendige verbeelding. Bestudeer grote succesvolle campagnes uit het verleden. Misschien kan je ideeën opdoen of bepaalde elementen gebruiken voor je eigen campagnes.

  1. Houd de kerk in het midden

Een marketing manager is succesvol wanneer hij goed kan koorddansen, figuurlijk weliswaar. Je dient immers twee partijen tevreden te houden, enerzijds het management van je bedrijf, en anderzijds je klanten. Belangrijk is een strategie uit te werken om de kerk in het midden te houden.

VLAAMSEPOST - Rectangle202003.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

  • Herman Desmet Fotografie

  • Creavolta - webdesign en online marketing

  • MZT

Bekijk de socials