Verlies je offline marketing niet uit het oog

Marketing

Alleen online marketing voeren is niet genoeg

Je bent jarig. Via Facebook word je overstelpt met digitale verjaardagwensen. Maar ook in je brievenbus zitten enkele verjaardagkaartjes. Welke felicitaties blijven je het langst bij? Inderdaad, offline marketing is nog altijd heel effectief.

Wat is offline marketing?

Er zijn verschillende vormen van offline marketing. Je kan advertenties plaatsen in kranten en tijdschriften, een bord met een reclameboodschap neerzetten, een mailing per post versturen, een folder of flyer opmaken en verspreiden,…

Voordelen van offline marketing

  • Als je persoonlijk geadresseerde post krijgt, voel je je meer gevleid dan bij de zoveelste mail in je mailbox. Er heeft iemand tijd en moeite genomen om je iets toe te sturen.
  • Een zending per post valt ook meer op en trekt meer de aandacht omdat de concurrentie op dat vlak fel verminderd is.
  • Met een folder of flyer verspreid je bovendien iets tastbaars. Mensen reageren positief op iets dat ze kunnen vastnemen. Je riskeert ook veel minder dat je boodschap niet wordt opgemerkt. Een email wordt sneller over het hoofd gezien.
  • Offline marketing laat je toe een beleving een beleving te creëren en zintuigenprikkelend te werk gaan.
  • Door fysieke aanwezigheid blijven merken langer hangen. De meeste informatie verwerkt ons brein immers visueel. Een logo op een petje, Tshirt, folder, flyer, post-its,… is dus effectiever dan een dat je digitaal de wereld instuurt.
  • Met offline marketing ben je niet afhankelijk van een internetverbinding.

Tips voor de opmaak van folders

Ga je voor een folder? Weet dat consumenten eerst de voor- en achterpagina diagonaal lezen en dat ze zelfs regelmatig van achter naar voor door een folder bladeren. De achterpagina is met andere woorden zeker zo belangrijk als de voorpagina. Een brief of folder lezen consumenten in een Z-richting. Hiermee kan je rekening houden bij het plaatsen van belangrijke promoties. Consumenten hebben ook de neiging om naar de rechterbladzijden te kijken en de linkerpagina’s over te slaan. Probeer hun aandacht daarvoor te vangen met sterke beelden en slogans.

Zoek je een partner in offline marketing?

 

Vlaamse Post_banner-web_300x250px.jpg

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven