Leaderboard BB.gif

Zelfs millennials vinden reclamefolders leuk

Marketing

Huis-aan-huisfolders en -bladen scoren nog steeds goed

In het digitale tijdperk waarin we leven bestaat er nogal wat twijfel over de impact van offline t.o.v. online. En zeker als het over reclamedrukwerk gaat. Nochtans, in vergelijking met andere media, scoren huis-aan-huisfolders best goed qua geloofwaardigheid, impact en bruikbaarheid.

92% leest reclamefolders

Marktonderzoeksbureau Profacts deed in maart 2017 een online enquête bij 1088 Belgische meerderjarige consumenten. De cijfers tonen aan dat 92% reclamefolders leest. Ook millennials, de generatie tussen 18 en 35 jaar. En dat kan wellicht verbazen omdat deze generatie toch sterk online gericht is.

Digitale reclamefolders kunnen dan wel aan een opmars bezig zijn, toch verkiest 36% van de bevraagden papieren folders. Ongeveer de helft leest zowel papier als digitaal, waarbij de overgrote meerderheid wel een voorkeur heeft voor papier. Slechts 5% geeft aan enkel digitaal te lezen.

Huis-aan-huisdrukwerk is een vast waarde in de marketingmix

Papieren folders beïnvloeden het aankoopgedrag. In de enquête verklaart 48% dat folders hen regelmatig aanzetten tot aankopen, 46% bezoekt bepaalde winkels na erover gelezen te hebben in een folder, 56% vindt reclamefolders een vorm van ontspanning en 30% bezoekt de website van het bedrijf na de papieren folder te hebben doorgenomen.
Conclusie: folders die huis-aan-huis bedeeld worden, blijven dus een sterkhouder in de marketingmix van retailers.

Verspreiding van huis-aan-huis folders en bladen

Gespecialiseerde bedrijven houden zich bezig met de verspreiding van huis-aan-huisfolders en-bladen. Dit kan op verschillende manieren: landelijk, op postcode, plaats of provincie, ongeadresseerd en/of geadresseerd. Ook kan je bepalen of jouw folder wordt verspreid samen met die van andere bedrijven of apart. Met een doelgroepselectie voor de distributie van jouw huis-aan-huisfolder, kan je heel gericht te werk gaan. Deze distributiebedrijven adviseren ook hoe je op een creatieve manier  uit de hoek kunt komen zodat je actie goede resultaten neerzet.

Lees ook:

VLAAMSEPOST - Rectangle202003.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

  • Hybrid Agency

  • Creavolta - webdesign en online marketing

  • Evoke

Bekijk de socials