Leaderboard BB.gif

Nieuwe Timmermans multibrand store in Sint-Niklaas

Marketing & Sales

Timmermans is al 145 jaar een gevestigde waarde in Oost-Vlaanderen. Zaakvoerders Carole en Justine Timmermans vertegenwoordigen inmiddels de vijfde generatie van dit familiebedrijf. In hun nieuwe multibrand store in Sint-Niklaas zetten ze de totaalbeleving van de shopper centraal.

In samenspraak met het Antwerpse design agency We Want More werd het voormalige pand op de Nieuwe Baan in Sint-Niklaas volledig gerenoveerd en getransformeerd tot een shopping walhalla. De collecties bij Timmermans 2.0 omvatten in totaal meer dan duizend artikelen van kwaliteitsvolle, high-end merken voor dames en heren van verschillende generaties: van jonge starters tot trendy senioren.

Hippe twintigers en trendy senioren


Timmermans mikt op de multi-zintuiglijke winkelervaring. Hier vinden zowel hippe twintigers als trendy senioren hun gading in een ongedwongen sfeer. Van Hogan, Veja, Kaai Bags, Nathalie Vleeschouwer, Atelier Content,… tot March23: in de shop vind je een mix van zowel internationale niche labels als bekende Belgische merken van schoenen, lederwaren, reis- en kantoor artikelen en kledij, tot tal van accessoires. Online kan je het aanbod terugvinden via de webshop.

Timmermans 2.0: interieur & beleving

De natuur was altijd al een inspiratiebron voor het familiebedrijf. Ook nu weer. Zo werd de immense winkelruimte opgedeeld in vier verschillende zones conform de vier natuurelementen zijnde vuur, aarde, water en lucht die samen altijd in balans zijn met elkaar. Carole Timmermans, één van de zaakvoerders: “Die juiste balans en de natuurlijke flow zijn zowel voelbaar in onze merkidentiteit, alsook in ons interieur qua aankleding en aanbod. Door de implementatie van dit concept wordt er een gestructureerd kader geschept met een hoge ‘wauw’ factor waardoor klanten zowel een multi-zintuiglijke winkelervaring als een fantastische totaalbeleving krijgen.“

Architecturale visie, circular life cycle & design

De gevel van de shop heeft een coole, industriële aanblik en bestaat deels uit beton, grote glaspartijen waardoor er veel lichtinval is, en een deelfaçade van metalen, geperforeerde, witte platen die samen een geheel vormen en verwijzen naar het pure en authentieke maar ook hedendaagse karakter van de store. Rond de winkel werd nieuwe begroeiing van bloemen, planten en bomen geïntegreerd om zo het gebouw nog meer cachet te geven en het in een natuurlijke omgeving te plaatsen in aansluiting met de bedrijfsvisie van Timmermans.

Timmermans 2.0 is een ‘bestemmingswinkel’ waar je gepland naar toe gaat en waar je kan onthaasten in een rustgevende omgeving. Naast de opdeling van de verschillende zones vind je er eyecatchers zoals een speciaal ontworpen rusteilandje met design kussens en een ‘krullend’ behangsel van alpacawol, gordijnen met een rustgevende golfstructuur en marmeren en houten constructies die als achtergrond fungeren en design lampen.

Luxueuze outfits

Sinds het ontstaan van het schoenenatelier van Timmermans in 1875 met op maat gemaakte schoenen voor de betere burgerij, biedt Timmermans een nauwkeurig samengestelde collectie. Dat zit vandaag nog steeds in het DNA vervat. Alleen kan je je nu, in vergelijking tot vroeger, van kop tot teen in een nieuwe, luxueuze outfit steken bij Timmermans 2.0. Je vindt er zowel klassieke, feestelijke en sportieve collecties van schoenen, lederwaren (handtassen, portefeuilles, broeksriemen), reis- en kantoor artikelen, kledij én tal van accessoires (kousen, dassen,…).

Daarnaast wil men bij Timmermans ook het duurzame verhaal vertellen. Dat doet het bedrijf aan de hand van enkele unieke producten. Zoals bijvoorbeeld een collectie reiskoffers van Samsonite waarvan de cover uit yoghurt potjes is gefabriceerd.

Vijfde generatie aan het roer

Dochters Justine en Carole kwamen in 2021 aan het roer als vijfde Timmermans-generatie. Ze beslisten om het stadscentrum achter zich te laten en hun intrek te nemen in een nieuw pand op de Nieuwe Baan richting Belsele, zodat klanten gemakkelijk tot bij hen geraken en geen moeite (meer) hebben om een parkeerplaats te vinden. Met deze nieuwe zaak en het breed aanbod van luxueuze, trendy schoenen, kleding en lederwaren, willen Justine en Carole duidelijk terug meer jonge mensen aantrekken.

Rectangle banner.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials