Leaderboard BB.gif

One-stop-shop: alles bij de hand voor je event bij BluePoint

Marketing & Sales

Noem hem een eventorganisator, een ceremoniemeester of feestplanner. Zelf houdt hij het op ‘Event advisor’. Feit is dat Laurent Coessens bij BluePoint kleine en grote bedrijven begeleidt bij de totaalorganisatie van hun evenement. Met een jarenlang track record in de branche kent hij de kneepjes van planning en organisatie. Het mag duidelijk zijn dat je bij BluePoint voor veel meer terechtkan dan louter het huren van vergaderzalen, congreszalen en evenementenruimtes.

Event advisor Laurent werkt nog maar enkele maanden bij BluePoint maar is met zijn ervaring een doorgewinterde specialist. Op de BluePoint locaties in Antwerpen, Brussel en Luik geeft hij samen met de lokale eventteams vorm aan de totale (mooier: one-stop-shop) omkadering van events.

Alles start met een analyse

“We beginnen altijd met een uitgebreide analyse van de behoeften van de klant,” zegt Laurent. “We overlopen samen een lijst van vragen zodat we een precies beeld van het event hebben. Wat is het doel? Wat wil de onderneming bereiken en hoe past het event in de strategie van het bedrijf? Deze vragen zijn belangrijk. Met een stevig eventconcept versterk je je boodschap en breng je mensen dichter bij elkaar.

Vervolgens zoeken we een gepaste datum en gaan we over tot de praktische voorbereiding. BluePoint begeleidt een bedrijfsevent van a-tot-z, tot en met de dag zelf, D-Day.”

One-stop-shop: alles in één hand

Bij BluePoint kloppen diverse bedrijven aan voor hun fysieke, online of hybride event: van de kleinste kmo, tot multinationals, verenigingen en federaties. Ze doen er een beroep op de inhouse expertise en op een uitgebreid lijstje van eventpartners indien nodig.

Laurent verklaart het succes van het BluePoint one-stop-shop concept: “Van zaal tot catering, van hostess tot moderator, van de meest eenvoudige decoratie tot de spectaculairste lichtshow. Bij BluePoint heb je alles bij de hand voor een prachtig event. Alles onder één dak, inclusief professioneel advies zodat je geen extra event organizer moet inschakelen. Omdat alles op één plek is gecentraliseerd, verlaag je ook meteen de ecologische voetafdruk van je event. Hoe mooi is deze gedachte!

Wat ik ook een extra service vind: je hebt bij BluePoint één contactpersoon die voor jou alles regelt en in goede banen leidt.”

Nadenken over de content

Laurent en de lokale teams denken mee na over de vorm (fysiek, online, hybride) en de inhoud van het evenement zoals het thema, de sprekers, moderatie, catering, hostessen, enzovoort. “We stellen indien gewenst samen met de klant een draaiboek van het event op. Ook de volledige regiebegeleiding op de dag van het event kunnen we voor onze rekening nemen, uiteraard altijd in overleg met de klant.”


Geen eventthema of verzoek is voor het BluePoint eventteam te gek. Laurent Coessens: “Kijk naar onze thematische personeelsfeesten: onze events kunnen werkelijk alle maten en vormen aannemen. Een fonkelend gala, een internationaal seminarie of een exclusieve keynote, pers- of personeelsbijeenkomst. Met onze inhouse catering, flexibele zalen en betoverende decors kunnen onze gasten altijd rekenen op een onvergetelijke beleving.”

Catering inclusief

“Ook op vlak van catering hoeven de BluePoint-klanten zich geen zorgen te maken. De creatieve BluePoint catering is piekfijn in orde, of het nu gaat om een ontbijt, koffiepauze, lunch of cocktailreceptie. Je hoeft geen externe traiteur te nemen,” aldus Laurent. “We beschikken over een eigen professionele keuken met de beste koks en zaalpersoneel.”

Hightech in de zalen

Dat de 3 BluePoint locaties op het gebied van technologie van niemand iets te leren hebben, is een understatement. Met hoogstaande AV- en presentatieondersteuning zijn alle zalen hightech uitgerust. ‘Fully furbished’ volgens Laurent Coessens. “We beschikken over state-of-the-art verlichtings- en geluidssystemen, videomapping en een gloednieuwe 3D green key videostudio. Met onze Brainstorming room en Classroom of the Future hebben we ook ruimtes voor de kleinere creatieve events.”


Vlot bereikbaar

Kortom, bij BluePoint leg je je event in de ervaren handen van de lokale eventteams, ook op het gebied van de inhoud . Dat werkt lekker makkelijk en flexibel.

De 3 BluePoint locaties Brussel, Antwerpen en Luik liggen aan de rand van de stad, zijn met de auto en het openbaar vervoer vlot bereikbaar en hebben eigen parkings.

Ter info: ook in coronatijden kan je met een gerust hart een event organiseren bij BluePoint, met respect voor alle overheids- en covid safe regels. Alle zalen zijn uitgerust met CO2-meters en er is een maximum aan ventilatiemogelijkheden.

Ben je benieuwd naar onze verschillende eventformules? Neem dan vrijblijvend contact op via Event Advisor Laurent Coessens.

Rectangle banner.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials