Leaderboard BB.gif
Vlaamse Post

Ook vandaag bestaat een gebalanceerde reclamestrategie uit online, audiovisuele én print advertenties

Een product of dienst in de markt zetten, vraagt natuurlijk een investering. Als ondernemer moet je jezelf voortdurend afvragen of je reclamebudget wel op de meest rendabele manier besteed wordt. Het einddoel van je reclamecampagnes blijft immers steeds een verhoogd rendement en bedrijfsgroei. Maar hoe weet je dit? En welke principes voor succesvol adverteren kun je hanteren? We sommen ze even op.

Promoten doe je op lange termijn

Adverteren mag je niet als een eenmalige kost zien. Reclame maak je ook, en vooral, op lange termijn. Dit is belangrijk om je merk naamsbekendheid te bezorgen. Een gekend merk boezemt vertrouwen in en gaat vlotter over de lippen. Je product of dienst promoten is dus een opdracht met oog op de verdere toekomst.

Push reclame voor quick wins

Organiseer je een opendeurdag? Heb je een oude collectie of stock die je wil verkopen? Trek je klanten over de streep met een eenmalige promotie door middel van push reclame met een prikkelende call to action (CTA).

Hoe groter het net, hoe meer vis

Volkswijsheden dragen vaak een waarheid in zich en dat is niet anders wanneer het over reclame gaat. Wanneer je je product promoot, zet je niet alles in op online advertenties of print. Het is, zoals zo vaak een én, én verhaal.

Je kan hiervoor gebruik maken van de volgende stelregel:

  • 1/3 audiovisueel (TV, radio, …)
  • 1/3 online (website, SEO, social media, google advertenties, …)
  • Én natuurlijk … 1/3 print (advertenties, magazines, huis aan huis, …)

Met een beperkt budget of een lokaal product concentreer je je vooral op lokale reclame, een goede website en gangbare sociale media. Wees dan zuinig met online reclame. De kans is groot dat je lokaal al heel wat mensen bereikt via je verschillende platformen. Vul daarom je lokale print campagne aan met een actie op je sociale media.

Sponsoring vervangt geen reclame

Sponsoring kan een goede aanvulling zijn op je reclamestrategie maar vervangt je campagnes niet. Het is aan te raden om hiervoor een apart budget te voorzien.

Een webshop is geen reclame

De uitbouw van je webshop is een wezenlijk onderdeel van een langetermijninvestering, zoals de aankoop van een gebouw. Net als een fysieke winkel stal je je producten uit en breng je ze aan de man via je webwinkel. Daarom hoort je webshop niet thuis in je reclamebudget.

Laat je vakkundig adviseren en hou de controle in handen

Laat je in je reclamestrategie vooral bijstaan door experten. Zij hebben de ervaring, de expertise en het netwerk om voor jou gepaste campagnes te ontwikkelen. Hou evenwel de eindcontrole in handen. Jij kent je bedrijf het beste en weet waar je naartoe wil.

En vooral, laat je print reclame nauwkeurig en stip verdelen door Vlaamse Post, specialist in huis-aan-huis bedeling. Contacteer Vlaamse Post voor informatie via onderstaand formulier.

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en Vlaamse Post

Meer weten?

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • Vlaamse Post
  • Turnhoutsebaan 185
    2970 Schilde
  • 0800 64 400 (gratis vanuit België)

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials