Leaderboard BB.gif

Jouw marketingstrategie verrijken? Neem een podcast op bij BluePoint Antwerpen!

Podcasts: fijn om naar te luisteren en een relevante tool om je merk, product of dienst in de kijker te zetten op een authentieke en natuurlijke manier. Geen wonder dus dat heel wat bedrijven er meer gebruik van maken.

Bij BluePoint in Antwerpen spelen ze op die groeiende trend in door een eigen opnamestudio voor podcasts aan te bieden. Mice Magazine en Eventonline gingen er alvast aan de slag.

De TikTok-generatie: spreek je consument anders aan via een podcast

“Er is echt een verschil in de manier waarop we vroeger onze klanten gingen aanspreken vs. hoe de huidige generatie aangesproken wil worden”, zegt Erik Wood - oprichter van Eventonline. “Dat verschil gaat de toekomst van de marketingstrategieën bepalen. Podcasts passen mooi in dat verhaal.”

“Storytelling en contentmarketing zijn enorm in belang gegroeid voor merken die innovatief naar voren willen komen”, vult zijn collega Olivier Wouters aan. “Door podcasts aan te bieden, til je het verhaalniveau van je merk naar een nieuwe hoogte. En dat zal nog erg belangrijk worden.”

Ongedwongen, natuurlijk en op de achtergrond: daarom werken podcasts

Bij BluePoint Antwerpen stonden ze zo hard achter het podcast-idee dat ze besloten een eigen studio in te richten: “Onze coworkers gaven aan dat een podcast een handige aanvulling zou zijn voor de faciliteiten in het BluePoint Center in Antwerpen”, zegt Steven - Site Manager bij BluePoint Antwerpen. “Wij dachten dus: waarom ook niet? Podcasts zijn een niche-segment waar we iets heel leuk mee kunnen doen in een professionele omgeving.”

Barbara Sauter, National Sales & Operations Manager bij BluePoint, vult aan. “Podcasts bestaan al langer, maar krijgen eindelijk ook meer aandacht in België. Ze zijn een entertainende, dynamische manier om je merk in de kijker te zetten, of om bv. nieuws te delen.”

“Daarnaast zijn ze ook erg laagdrempelig”, gaat ze verder. “Je hebt een microfoon nodig, enkele gesprekspartners en een interessant onderwerp om over te praten - en dat is het zo wat. Ook het bewerken achteraf is niet zo moeilijk.”

“Bovendien kan je een podcast makkelijk op de achtergrond beluisteren”, vervolgt ze. “Het is dus minder tijdrovend dan -bijvoorbeeld- naar een video kijken, of een blogpost lezen. Niet iedereen heeft de tijd of zin om dat te doen. Een podcast kan je echter makkelijk opzetten onderweg, tijdens het werken, wanneer je je huishouden doet…”

Een podcast beginnen? Zo zet je hem in de markt!

Oké - je hebt beslist: ook jij wil met een podcast beginnen. Maar hoe zet je zoiets eigenlijk in de markt? Vooral: door het zoveel mogelijk te delen, zegt Barbara. “Begin met het plaatsen van je podcast op je website.”

“Denk daarna ook aan andere sociale media kanalen zoals Youtube of Instagram. Dat mogen dan wel erg visueel ingestelde netwerken zijn, maar laat je daardoor niet tegenhouden. Gebruik je audio en vul hem aan met een straffe visual. Deel deze dan met een krachtige quote uit de podcast,...”

Podcasts opnemen bij BluePoint in Antwerpen - from start to finish

“Wij willen de verhalen van onze klanten vertellen via een podcast”, vertelt Erik. “In de podcastruimte bij BluePoint Antwerpen nemen we die verhalen makkelijk op. We krijgen toegang tot professioneel materiaal, professionele begeleiding en bewerking tijdens en na het opnemen en krijgen zelfs begeleiding om hem in de markt te zetten als we dat zouden willen.”

Zin om zelf de podcast van Mice Magazine en Eventonline te beluisteren? Je checkt hem hier!

Meer info nodig, of zelf een podcast opnemen bij BluePoint? Bel naar het nummer +32 03 280 45 11, mail naar marketing@bluepoint.be of vul onderstaand formulier in - dan koppelt het BluePoint team zo snel mogelijk terug!

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en BluePoint

Meer weten?

Bluepoint

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • BluePoint Antwerpen
  • BluePoint Brussels

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials