Leaderboard BB.gif

Puur, gezond en lokaal: de succesingrediënten van The Bakery

Marketing & Sales

Het succesvolle traject van Kenney Van Hoorick bracht hem langs verschillende, gerenommeerde bakkerijen tot bij zijn eigen zaak op de brouwerijsite van De Koninck in Antwerpen. Met The Bakery wil hij zijn klanten van daaruit tot ver buiten de stad verbazen met authentieke en ambachtelijke producten.

Na zijn opleiding aan de hotelschool bracht Kenney Van Hoorick enkele jaren door bij de prestigieuze bakkerij Domestic in Antwerpen. Vervolgens trad hij in dienst bij Yves Guns in Kortenberg. Daar deed hij zijn eerste ervaringen op met zuurdesembrood, een product dat tot op de dag van vandaag een rode draad vormt doorheen de carrière van de Antwerpse bakker.

“Na 2 jaar in Kortenberg deed zich hier op de brouwerijsite een opportuniteit voor die ik niet kon laten liggen. Ik kende al enkele ambachtelijke zaken op de site en kon me helemaal vinden in het verhaal zij hier schreven. Vijf jaar geleden werd de Bakery dus een feit.

Ambachtelijke werkwijze en producten

Al van bij het begin van zijn carrière ligt het hart Kenney Van Hoorick bij ambachtelijke werkwijzen en producten. In The Bakery maakt hij daarmee dagelijks het verschil.

“We hebben natuurlijk ook standaardbroden in ons gamma maar ik ben vooral geïnteresseerd in ambachtelijk brood, met name zuurdesem. Het is zijn vooral de vele mogelijkheden die het brood biedt, dat mij aanspreekt. Ons zuurdesembrood is bovendien een bijzonder puur en gezond product waar we niets aan toevoegen.”

Pure en gezonde voeding van The Bakery

“Zo passen de producten van The Bakery ook perfect in de veranderende tijdsgeest waar bewust consumeren en gezond eten steeds belangrijker worden”, gaat Kenney Van Hoorick verder.

“Onze grootste uitdaging bestaat erin om mensen warm te maken voor ons verhaal. We stellen vast dat de meeste klanten lang vasthouden aan hun vertrouwde producten. Toch zien we ook dat er meer aandacht is voor puur en gezond eten. En dat vertaalt zich ook in een groeiende interesse in onze broden.”

The Bakery kiest voor lokale partners

Daarom zet de zaakvoerder ook in op lokale partnerschappen als deel van een complete, ambachtelijke werkwijze.

“Onze Belgische partners zijn erg belangrijk voor ons. We proberen zoveel mogelijk grondstoffen en producten lokaal te kopen. Zo komt onze bloem van een molenbedrijf in Halle die op hun beurt hun spelt halen in Waterloo en in Knokke. En zo kopen we onze confituren ook aan bij een producent in Knokke die op een ambachtelijke manier met koperen ketels werkt.

Dit draagt allemaal bij tot de kwaliteit van en de beleving rond onze producten. Bovendien zorgen we er zo voor dat de verschillende ambachtelijke producenten op de site en ver daarbuiten elkaar versterken.”

Rectangle banner.gif

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials