The Fat Lady en MediaMixer bundelen krachten tot grootste Belgische contentgroep

- 08-05-2025
- Marketing & Sales
Nieuwe groep 'North by Northwest' helpt bedrijven navigeren door complex communicatielandschap
De Belgische contentbureaus The Fat Lady en MediaMixer slaan de handen ineen en lanceren samen North by Northwest, de grootste contentgroep van het land. Met 75 ervaren communicatiespecialisten, een jaaromzet van 13 miljoen euro en vestigingen in Antwerpen en Gent, wil de nieuwe groep merken en bedrijven helpen om hun boodschap sterker, consistenter en impactvoller te communiceren in een steeds complexer landschap.

CEO North by Northwest & CEO / Founder MediaMixer
Samenwerking voor schaal en diepgang
North by Northwest combineert de strategische contentexpertise van The Fat Lady met de corporate communicatie, evenementen en audiovisuele storytelling van MediaMixer. Dit zorgt voor schaal in de breedte (meer disciplines, grotere capaciteit) én in de diepte (experten die via shared services worden ingezet). Samen bedienen ze grote B2B-klanten zoals VRT, imec, Greenyard, UGent, Telenet, Unilin, Takeda, Eneco en Lantis.
Koen Denolf, CEO van The Fat Lady, legt uit: "Merken verdwalen vandaag in een doolhof aan kanalen en boodschappen. Met North by Northwest willen we helderheid en impact brengen. We zien onszelf als een kompas voor merken die zich willen onderscheiden in de markt. Ons doel is om content doelgericht in te zetten, met een sterke focus op impact en return on investment."
Inhoud boven algoritmes
Antoon Theunissen, CEO van MediaMixer, vult aan: "De rode draad tussen The Fat Lady en MediaMixer is storytelling. We kiezen bewust voor verhalen die niet alleen algoritmes pleasen, maar vooral echt raken en relevant zijn voor hun publiek. North by Northwest brengt het beste van twee werelden samen: de strategische denk- én uitvoeringskracht die merken nodig hebben om zich te onderscheiden."

co-CEO MediaMixer
Gedeelde diensten en innovatieve technologie
De groep behoudt de eigen identiteit van beide bureaus, maar zal ook shared services opzetten rond data, strategie, accountmanagement en technologie zoals AI. Hierdoor kunnen klanten rekenen op geïntegreerde diensten en een grotere capaciteit.
Tom Bellens, medeoprichter van North by Northwest, benadrukt de rol van technologie: "We omarmen AI als hefboom om onze klanten nog sterker te ondersteunen. Van hybride videoproducties tot slimme contentanalyses, we zetten technologie in om creatie te verrijken en strategisch werk te versterken. Maar uiteindelijk blijft menselijke visie de kern van goede storytelling."

Founder The Fat Lady
Groeiambities in de Benelux en Frankrijk
North by Northwest kijkt verder dan de Belgische grenzen en heeft stevige ambities om te groeien in de Benelux en Frankrijk. De groep werft momenteel actief aan, met vacatures voor account- en projectmanagers, digital marketeers en andere functies om het team verder te versterken.
"Merken hebben vandaag meer dan ooit nood aan een onderscheidend en memorabel verhaal," besluit Bellens. "Met North by Northwest willen we die gids zijn die bedrijven helpt om consistent en impactvol te communiceren, nu en in de toekomst."

Stel een vraag
aan een specialist
Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.
Ook interessant
- Marketing & Sales
KV Mechelen kiest resoluut voor elektrisch rijden met Hyundai
KV Mechelen gaat voluit voor duurzaamheid, en doet dat voortaan in stijl. Vanaf het seizoen 2025-2026 schakelt de club over op een volledig elektrisch wagenpark in samenwerking ...
- Marketing & Sales
iGaming in België: een markt vol onbenut potentieel
Ontdek hoe Belgische KMO’s en digitale ondernemers kunnen inspelen op de groeiende iGaming-markt. Van affiliate marketing tot platformontwikkeling legale kansen volop.
- Marketing & Sales
Toekomst Nekkerhal op de helling
De Nekkerhal in Mechelen dreigt zijn functie als evenementenlocatie te verliezen. Dat vernam uitbater Easyfairs deze week tot hun verbazing via de pers.