Parkeerapp haalt 750.000 euro op

Bijstand & tools

Belgische starter wil doorbreken in Europa

Eén jaar na de lancering heeft cPark, de mobiele app om parkeerboetes te vermijden, al meer dan 130.000 gebruikers. De Belgische start-up haalt nu 750.000 euro op om haar diensten uit te breiden naar Frankrijk.

cPark maakt deel uit van accelerator Start it @KBC dat schaalbare businessmodellen ondersteunt. cPark is een gratis smartphone-applicatie die alle mogelijke parkeerzones weergeeft op een kaart waardoor je altijd weet of parkeren gratis, met parkeerschijf of betalend is. De app verwittigt je ook wanneer een parkeerwachter in de buurt wordt gemeld, of wanneer je parkeertijd is afgelopen.

App om parkeerboetes te vermijden

cPark lanceerde in oktober 2017 in Brussel en Antwerpen en is momenteel in alle grote Belgische steden beschikbaar. In juni 2018 zette de start-up haar eerste stappen in het buitenland met haar lancering in Parijs.  Hadrien Crespin is de oprichter van cPark: "cPark is booming in Parijs, in drie maanden tijd hebben we er al meer dan 40.000 gebruikers. Deze lancering was cruciaal voor ons omdat het aantoont dat cPark ook buiten België potentieel heeft Tegen eind 2020 wil cPark in vijf Europese landen aanwezig zijn met meer dan een miljoen actieve gebruikers."

Belgische beleggingsfondsen

Vanaf november 2018 zal de app beschikbaar zijn in de tien grootste Franse steden, waaronder Marseille, Lyon, Nice, Bordeaux en Toulouse. De investeerders in cPark zijn Belgische beleggingsfondsen (Seeder Fund, Digital Attraxion, WapInvest en IMBC) en verschillende Belgische business angels.

cPark is gratis beschikbaar voor iPhone en Android via: cparkapp.com.

Lees ook deze startersverhalen:

Circulaire start-up op weg naar wereldleiderschap
Digitale oplossing voor kinderen met epilepsie in de klas
Deel een zonnepaneel

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant