Blitz Power: hippe laadpalen

Mobiliteit

De meeste eigenaars van elektrische wagens hebben thuis of op het werk een laadpaal staan. Deze laadpalen zijn effectief, maar vaak niet echt stijlvol. De Oost-Vlaamse start-up Blitz Power biedt laadstations met een verfijnd design, dat zelfs bekroond werd met de IF Design Award.

Het functionele ontwerp en het gebruik van duurzame en kwalitatieve materialen vielen in de smaak bij de internationale IF Design Award-jury van 75 designexperten.

“We zijn blij met deze internationale erkenning die ons laadstation krijgt,” zegt Alexander Hertsens, CEO van Blitz Power, “We willen ons onderscheiden met het elegante, functionele en personaliseerbare ontwerp van onze laadinfrastructuur. Onze producten moeten eyecatchers zijn.”

Voor ontwerper Mathias De Winter lag de focus op het verlagen van de ecologische impact. “Het laadstation is eenvoudig te upgraden en te repareren. Na haar levensloop kunnen de onderdelen mooi van elkaar worden gescheiden voor recyclage of hergebruik.” Maar ook over de software is goed nagedacht. De laadstations zijn voorzien van alle veiligheidsfuncties en halen een laadvermogen van 22kW. Hierdoor kunnen ze ook worden gebruikt voor de nieuwste generatie elektrische auto’s.


Laadpalen als ‘reclameborden’ van bedrijven

Blitz Power werd een jaar geleden opgericht door Alexander Hertsens, de tweede generatie van Hertsens Transport. De laadstations van deze start-up onderscheiden zich met hun minimalistisch en functioneel design. Ze hebben een stevige aluminium behuizing en zijn verkrijgbaar in om het even welk (bedrijfs)kleur. Zo kunnen ze mee de identiteit van bedrijven uitstralen en dus ingezet worden als ‘reclameborden’.

De start-up heeft grote plannen. Dit jaar wil Blitz Power een omzet halen van 2,8 miljoen euro en zeker zo’n 1.400 laadstations geplaatst hebben. Dit aantal moet elk jaar verdubbelen. Vandaag telt Blitz Power al 9 werknemers. Om op de snelle groei in te spelen, is de start-up nog op zoek naar zo’n 5 extra collega’s.

Laadpalen worden steeds vaker ‘reclameborden’ van bedrijven. “Ook de looks zijn belangrijk bij de keuze van een laadstation.”

“Vanaf 2026 zullen enkel volledig elektrische bedrijfswagens fiscaal aftrekbaar zijn. Daarom verwacht ik dat vrijwel alle bedrijven hun wagenpark zullen elektrificeren. Als heel België vol zal staan met laadpunten, waarom zouden dit dan geen mooie mogen zijn?,” zegt Hertsens.


Laadstation in cortenstaalkleur voor metaalhandel Wynants en Zonen

Metaalhandel Wynants en Zonen uit Sint-Katelijne-Waver zet een Blitz Power Station in als reclamebord. “Bij de ontwerpkeuze van ons kantoorgebouw, was het belangrijk dat dit zou uitstralen wat wij precies doen. Bij de zoektocht naar een laadpuntaanbieder, wilden we onze identiteit ook doortrekken in het design van ons laadpunt. Blitz Power kon ons een laadstation bieden in het cortenstaalkleur. Dit gaf dan ook de doorslag om voor hen te kiezen”, besluit Bart Wynants, medezaakvoerder van Wynants & Zonen.

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

  • Velodi

  • Hyundai

  • Autovak

Bekijk de socials