ACA track & trace

Een fleet van 50 wagens opvolgen? Met een gebruiksvriendelijk track & trace-systeem blijft ACA altijd on track

Het onafhankelijk keuringsorganisme ACA startte met keuringen van huishoudelijke elektrische installaties en is daarin één van de koplopers geworden. Intussen werd het aanbod uitgebreid met keuringen van o.a. water, riolering, gas, diverse werktuigen etc. Ook het aantal wagens op de baan is gestegen naar een 50-tal. Met zo’n fleet wordt het een hele uitdaging om goed het overzicht te bewaren. ACA ging daarom op zoek naar de ideale oplossing om al die activiteiten nauwlettend op te kunnen volgen.

Track & trace: “een heel bruikbare tool”

Het keuringsbedrijf ACA koos voor het basis track & trace-systeem van All-Connects. Dankzij een GPS-tracker in elk voertuig kunnen zij op elk moment nakijken waar alle voertuigen van hun fleet zich bevinden. Ook gegevens uit het verleden kunnen worden bekeken.

Monitoren werkuren medewerkers

ACA gebruikt dagelijks deze oplossing om de werkuren van de medewerkers op de baan te berekenen. Daarom vinden ze het All-Connects Track & Trace systeem alvast een heel bruikbare tool. Maar ook extern heeft deze oplossing zijn nut al meermaals bewezen. Kristine Vanheule van ACA vertelt: “Klanten die zeggen ‘ja die meneer is hier maar 5 minuten geweest’ of ‘die is niet geweest’ en dat we in de track & trace zien dat die wél geweest is. Hij heeft voor de deur gestaan, heeft er 10 minuten of een kwartier gestaan. Dan kunnen we zeggen dat we het zien aan de hand van de nummerplaat. Voor klanten wordt dat eveneens gebruikt.”

Ook naar andere externe partijen toe kan dit nuttig zijn, zegt Kristine: “Eén van onze medewerkers had een boete. De politie beweerde dat hij daar ter plaatse heel lang gestaan had en ik ben onmiddellijk naar de track & trace gaan kijken want ik dacht dat dat niet waar was. We hebben dus een uittreksel van die track & trace meegestuurd met die boete. De boete werd inmiddels geseponeerd.”

Track & Trace tijdspanne

“Heel snelle service, voor ons is dat heel belangrijk.”

Kristine is heel tevreden over de samenwerking met All-Connects: “Het is nog altijd dezelfde contactpersoon als in het begin. Als er iets scheelt of als we met een vraag zitten rond de werking van het programma dan krijg je heel snel feedback of hulp om bepaalde dingen op te lossen of te doen. We zijn daar eigenlijk wel heel tevreden over. Het gaat heel snel, je kan direct actie ondernemen, je kan direct inplannen en voor ons is dat heel belangrijk.”

Fleet snel uitrusten met track & trace

“Ook het uitrusten van een nieuwe wagen met het track & trace-systeem gaat heel snel. Even een mailtje naar All-Connects en op minder dan een week tijd is de nieuwe tracker geïnstalleerd en geactiveerd.”

Over de hele lijn een goed rapport voor All-Connects

Gebruiksvriendelijk, klantvriendelijk, correcte service. Dat zijn de kernwoorden die All-Connects oproepen bij Kristine. Op de vraag of ze de track & trace-oplossing van All-Connects zou aanbevelen aan anderen antwoordt ze overtuigd: “Zeker! En er zitten misschien nog andere zaken en toepassingen in die ook bruikbaar kunnen zijn maar waar wij momenteel geen gebruik van maken.”

Dit systeem is inderdaad erg veelzijdig en naast de standaardfunctionaliteiten ook aan te passen aan de wensen en noden van je bedrijf. Wil jij graag weten wat er allemaal mogelijk is? Neem dan zeker contact op via onderstaand formulier of via de volgende consultants. 

De All-Connects consultant voor jouw sector beantwoordt al je vragen:

  1. Bouw - Publieke sector - Zorg - Landbouw: Jaimie.v@all-connects.be
  2. Industrie – Facility & Utilities - Verhuur: David.dw@all-connects.be
  3. Automotive - Transport & Logistiek – Kmo algemeen: Bader.t@all-connects.be

Meer lezen:

Deze contentstory is een samenwerking tussen KMOinsider en All-Connects

Meer weten?

All-Connects

Contactinformatie

Kies een locatie voor meer informatie

  • All-Connects

Ook interessant

Interessante bedrijven

Bekijk de socials