ARAG Legal HelpLine bestaat 20 jaar

Wetgeving

ARAG België, de verzekeringsmaatschappij met focus op rechtsbijstand, lanceerde in juli 1997 de Legal HelpLine, een gratis telefonische dienst voor het verkrijgen van professioneel juridisch advies. Twintig jaar later kan de Legal HelpLine spraakmakende resultaten voorleggen.

Sinds juli 1997 kunnen particuliere klanten dankzij de Legal HelpLine ook telefonisch met een juridische vraag bij ARAG België terecht. Gespecialiseerde juristen bieden daarbij een luisterend oor en geven zo snel mogelijk heldere en concrete antwoorden. Sinds maart 2016 is de Legal HelpLine ook beschikbaar voor het businesscliënteel van ARAG.

Sinds de inwerkingtreding van de Legal HelpLine worden er bij ARAG zo’n 240 oproepen per maand behandeld.

Mireille Urlus , CEO: “Sinds de dienst ook toegankelijk is voor commerciële bedrijven en onafhankelijken, is dat aantal opgelopen tot 340 telefoongesprekken per maand. Dat is niet verwonderlijk als je weet dat 80% van hen in België zonder personeel werkt. Het gebruik van onze hulplijn is handig, snel en makkelijk.”

Elk gesprek duurt gemiddeld 20 minuten

Twee derde van de oproepen bij de Legal HelpLine gaat over dagdagelijkse problemen. Wat moet ik doen in het geval van diefstal, schade aan het voertuig of de woning? Hoe reageer ik op een luidruchtige buurman die zijn eigendom niet onderhoudt? Of hoe doe ik een beroep op de garantie van een fabrikant van elektrische apparaten? “Verzekerden zijn zonder twijfel het meeste bezorgd over schade aan personen en eigendommen”, duidt Mireille Urlus de cijfers. “Bij deze gesprekken worden gemiddeld 20 minuten gespendeerd aan het luisteren naar het verhaal van de verzekerde, de probleemanalyse en het advies.” De overige oproepen gaan over meer specifieke problemen in verband met de uitoefening van een professionele activiteit, en vergen uiteraard meer tijd.

Info: www.arag.be

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Bekijk de socials