Railroad voertuigen van Rentaloc veroveren Europa

De uiterst wendbare en makkelijk transporteerbare spoor/wegvoertuigen op rubberen banden van Rentaloc zijn aan een steile opmars bezig. De railroadvoertuigen voor intern industrieel vervoer per spoor rijden ondertussen rond in België, Groot-Brittannië, Frankrijk, Roemenië, Duitsland,… en vennoten Dirk Krols en Bart Raymaekers zijn momenteel aan het onderhandelen om hun netwerk verder uit te bouwen. De locomotieven van Rentaloc zijn dan ook economischer (lees goedkoper!), veiliger én beter voor het milieu dan de (afgeschreven) treinlocomotieven die traditioneel voor dit soort vervoer gebruikt worden.

Rentaloc bouwt basisvoertuigen van Mecalac om tot spoor/wegvoertuigen voor traag verkeer die makkelijk tot 2.400 ton kunnen trekken en conform zijn voor het openbaar spoorwegnetwerk. Bart Raymaekers: “Niet alleen is de aanschaf van een railroadvoertuig goedkoper dan van een klassieke locomotief. Door de kleinere motor is het verbruik ook minder. De motor produceert bovendien veel minder schadelijke emissies en de opstartprocedure verloopt ook veel sneller dan bij een traditionele locomotief. Door de radiobediening op het spoor kan de locomotief door slechts één persoon bediend worden. Deze railroadvoertuigen kunnen niet alleen aangekocht maar ook gehuurd worden op zowel korte als lange termijn.”

Dirk Krols: “Onze klanten kunnen rekenen op een uitstekende service. Bij een panne kunnen we 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 zeer snel een vervangvoertuig leveren en onderdelen voor de herstelling hebben we op stock. De railroadvoertuigen kunnen ook makkelijk op een dieplader worden getransporteerd, ook handig voor aannemers die spoorwegen herstellen, en door de GSM-datamodule kunnen we indien nodig vanop afstand het management van de locomotief even overnemen om technische bijstand te verlenen en problemen op te lossen.” (NV)

Bekijk de socials