leaderboard bovenkant Ilse Jaques.jpg
Kamal Kharmach ©vrt

Kamal Kharmach reikt ondernemers oplossingen aan in nieuw tv-programma op Eén

Strategie

“Ik zoek ondernemers met een grote passie voor hun product en medewerkers. Bijvoorbeeld een kleine snoepfabriek die heel lang goed draaide, maar de laatste jaren haar omzet sterk ziet dalen. Ik wil kijken waaraan dat ligt en hoe we die mensen aan het werk kunnen houden”, zegt Kamal Kharmach die een nieuw tv-programma voor Eén gaat maken.

Weldra starten de opnames voor het nieuwe programma met Kamal Kharmach dat als voorlopige werktitel De Zaak meekrijgt. In deze tv-serie trekt Kamal Kharmach naar ondernemers uit diverse sectoren die af te rekenen hebben met een prangend probleem. Samen met hen gaat Kamal op zoek naar een oplossing. De reeks zal ten vroegste in het najaar 2019 te zien zijn op Eén.

Begaan met ondernemerschap

Het programma is een idee van Kamal Kharmach zelf. Hij wil zijn kennis over ondernemen delen. De meeste mensen kennen Kamal als comedian en presentator. Weinigen weten dat hij eigenlijk docent bedrijfseconomie aan de KDG Hogeschool in Antwerpen is.

Ondernemen meer is dan enkel hard werken. Je moet ook de tijd nemen om jouw zaak af en toe onder de loep te nemen.

Bovendien is hij ondernemer in hart en nieren. In 2017 startte hij een eigen zaak: Donutello. Juist, gespecialiseerd in donuts in alle kleuren en geuren. Hij bouwde Donutello uit tot een franchise met verschillende vestigingen. Nu hij zijn zaak verkocht heeft, kijkt hij uit naar nieuwe mogelijkheden om te investeren.

Oplossingen aanreiken

Met die achtergrond, bagage en communicatieve vaardigheden is hij een goede sparring partner om ondernemers in De Zaak te helpen. Hij steunt hierbij op zijn eigen ervaringen en expertise van zijn netwerk en het Agentschap Innoveren en Ondernemen (VLAIO).

Kamal Kharmach“Ondernemen doe je met vallen en opstaan. Er zijn veel gepassioneerde mensen die lange uren maken, maar toch niet vooruit komen. Ze vergeten dat ondernemen meer is dan enkel hard werken. Je moet ook de tijd nemen om jouw zaak af en toe onder de loep te nemen. Dat kom ik doen: ik analyseer de problemen, om daarna samen op zoek te gaan naar een oplossing met de hulp van mijn connecties. Het gaat hier niet enkel om een televisieprogramma: we hebben te maken met echte mensen die op het eind van de maand hun lening moeten afbetalen. We onderschatten de impact van onze tussenkomst niet: ook nadat de camera’s stoppen met draaien, zullen de ondernemers nog worden opgevolgd.”

Sereniteit bewaren

Dergelijke initiatieven juichen we toe. Alleen hopen we dat de programmamaker en zijn team niet op ‘sensatie’ gefocust zijn om de kijkcijfers de hoogte in te jagen. We geloven dat Kamal op een serene manier zal omgaan met de problematieken van de ondernemers die zich kandidaat stellen. Met Eén als zender en Kamal als gezicht hebben wij er alvast het volste vertrouwen in!

Wie doet er mee?

KMO’s zijn de uitgesproken doelgroep voor dit nieuwe programma. Kamal zoekt nog ondernemers die zich aangesproken voelen en medewerking wensen te verlenen aan De Zaak. Zij kunnen zich hier aanmelden bij Eén.

Foto: Kamal Kharmach ©vrt

banner zijkant Ilse Jaques 400x30.png

Stel een vraag
aan een specialist

Heeft u vragen? Wij helpen u graag verder.

Ook interessant

Interessante bedrijven

  • Gephyra

  • Wise Holding - Otherways

  • Horecaforces

Bekijk de socials