Carrosserie Metropool, carrosserie van de toekomst

Dirk Laenen, zaakvoerder van Carrosserie Cryns, loodst zijn bedrijf de toekomst in. Op 5 oktober hield Carrosserie Cryns op te bestaan en zag Carrosserie Metropool het levenslicht als deel van de AMB Holding en dit op een nieuwe locatie, langsheen de Boomsesteenweg in Wilrijk. Alle medewerkers stapten mee over in deze nieuwe structuur. “Het carrosseriewerk van de toekomst vereist een nieuwe aanpak, in nauwe samenwerking met de dealers van de wagens. We zijn er klaar voor”, stelt hij.

Dirk Laenen geeft grif toe dat het even wennen was. Dirk Laenen: “Mijn grootvader langs moeders kant is in 1945 met een carrosserie van start gegaan en sinds 1951 was ze op dezelfde plaats in Berchem, tegenover Brouwerij De Koninck, gevestigd. Na 64 jaar rijden onze werknemers en ikzelf een andere richting uit ’s morgens.”

Alle merken

Concreet heeft Carrosserie Metropool zijn intrek genomen in de gebouwen van Land Rover – Jaguar Metropool. Deze garage maakt ook deel uit van de AMB Holding, net als BMW – Mini Cooper Jorssen Aartselaar en Schoten, Renault Antwerpen, Land Rover – Jaguar Merksem en Hasselt en sinds kort ook Mazda en Infinity Antwerpen.

Dirk Laenen: “De wagens evolueren zodanig snel tegenwoordig dat herstelling van het koetswerk gespecialiseerde kennis vereist, volgens de informatie en instructies van de invoerders. Vanzelfsprekend blijven wij alle merken herstellen, alle merken van de AMB Holding, maar ook alle andere merken. Daarnaast krijgen onze medewerkers een gespecialiseerde opleiding voor Land Rover en Jaguar. Ik zie een duidelijke evolutie in de sector dat dealers steeds meer contracten afsluiten met één specifieke verzekeringsmaatschappij en dat we evolueren naar gespecialiseerde carrosserie.”

Persoonlijke service met een extraatje

Op de nieuwe locatie, waar trouwens heel wat meer parkeergelegenheid is, bieden Dirk Laenen en zijn team vanzelfsprekend dezelfde persoonlijke service aan.

Dirk Laenen: “Wie zijn auto bij ons binnenrijdt, heeft een probleem. We hebben daar alle begrip voor en proberen onze klanten dan ook wat op te monteren. Onze klanten blijven tijdens de herstelling mobiel met onze vervangwagens en wanneer we de herstelde auto terug afleveren, is die volledig gepoetst en gestofzuigd.”

Pick-up and delivery

Bedrijven die met hun vloot bedrijfswagens klant zijn bij Carrosserie Cryns/Metropool kunnen rekenen op de pick-up and delivery service. Een medewerker van de carrosserie komt met een vervangwagen tot aan uw bedrijf om dan met de te herstellen wagen naar de carrosserie te rijden. Eens de wagen hersteld is, volgt opnieuw een wissel met de betreffende chauffeur van de bedrijfswagen.

Kleur-o-theek met 40.000 kleuren

Carrosserie Cryns/Metropool beschikt over een kleur-o-theek van wel 40.000 verschillende kleuren.

Dirk Laenen: “Onze uitgebreide kleur-o-theek laat ons toe steeds de juiste kleur te kunnen kiezen, ook al worden wagens in de fabriek in verschillende baden gekleurd, waar een klein verschil op kan zitten. Onze verfleverancier heeft indien nodig nog méér kleurschakeringen en lukt ook dat niet, dan kan de kleur altijd nog gemeten worden om ze vervolgens op maat aan te passen.” (NV)