DASSY verhoogt servicegraad dankzij Slim4 van Slimstock

DASSY Europe, producent en leverancier van professionele werkkleding, streeft continu naar de beste kwaliteit en service.

Deze belangrijke pijlers verklaren de forse groei van gemiddeld 20 procent per jaar. Met Slim4 beschikt het bedrijf over de juiste tool om het groeiende assortiment efficiënt te beheren en betrouwbare forecasts te maken. Dankzij de voorraadoptimalisatiesoftware werd de servicegraad verhoogd van 88 naar 97 procent.

Onder de merknaam DASSY® professional workwear ontwerpt, fabriceert en levert DASSY Europe werkkleding voor professionals uit diverse sectoren, zoals bouw, wegenbouw en logistiek. Sinds de oprichting in 2007 kent het bedrijf een sterke groei, die zich laat verklaren door een sterke focus op functionele, duurzame, kwaliteitsvolle en innovatieve producten die perfect inspelen op de wensen van de klant. Via een uitgebreid netwerk van meer dan 1.000 DASSY-dealers in ruim 20 Europese landen wordt de werkkleding tot bij de klant geleverd.

"Slim4 zal ons zeker helpen onze ambities waar te blijven maken”

Volledige logistieke productieproces in eigen hand

Om zowel de hoge kwaliteit als efficiënte processen te kunnen waarborgen, heeft DASSY het volledige logistieke productieproces in eigen handen; van het ontwerp van de producten, over de productie in haar eigen moderne productiefaciliteit in Sri Lanka tot de verdeling vanuit haar distributiecentrum in Brugge. 

In dat hele proces speelt een snelle en efficiënte levering een cruciale rol. “Permanent liggen er meer dan 400.000 stuks op voorraad. Zo is een hoge uitlevergraad gewaarborgd en zijn zeer korte levertijden gegarandeerd. Het resultaat: minder deelleveringen, lagere transportkosten én meer tevreden klanten”, vertelt Manager Purchasing Tom Debal. Om die groeiende voorraad zo efficiënt mogelijk te beheren en een betrouwbare forecast te verwezenlijken, maakt DASSY gebruik van Slim4.

Servicegraad verhoogd tot 97%

“Een betrouwbare forecast is nodig gezien de productie- en levertijden vanuit ons productiecentrum. Het duurt vier maanden voordat de goederen zijn geproduceerd en geleverd”, vervolgt Debal. Met de voorraadoptimalisatiesoftware van Slimstock wist DASSY de servicegraad te verhogen van 88 procent in 2013 naar 94 procent in 2014 en naar 97 procent in 2018. Het streefdoel is een servicegraad van 98 procent, met een minimale stijging in de voorraadwaarde. Dat is voor de groeiende onderneming een hele opgave. Het assortiment wordt voortdurend uitgebreid om optimaal te kunnen blijven voldoen aan de wensen en eisen van de moderne professionals. Vandaag de dag telt het assortiment ruim 6.500 SKU’s.

Risico op overstock minimaliseren

De groeiambities worden onderstreept door de verdere optimalisatie van het semiautomatische distributiemagazijn en de eerste stappen richting een volautomatisch magazijn. Een efficiënt voorraadbeheer wordt zo mogelijk nog belangrijker. Zeker ook om het risico te minimaliseren op overstock of obsolete stock van artikelen die slechts in beperkte mate verkocht worden, zoals bijvoorbeeld hele kleine of hele grote maten. “Dankzij Slim4 beschikken we over een betrouwbare forecast en een helder beeld van de voorraden. Dat helpt absoluut bij ons streven naar continue verbetering en verdere groei.” Slim4 assisteert daarnaast als tool bij de productieplanning, zodat het inplannen van nieuwe collecties in de productie efficiënter verloopt. Het doel is het nastreven van een optimale spreiding bij de productie zodat gedurende het gehele jaar de productiecapaciteit beter wordt benut.

Wilt u meer weten?

Bekijk de socials