“Doelgerichte online marketing bezorgt KMO’s meer rendement”

KMO’s hebben het niet altijd begrepen op online marketing. Advertentiecampagnes kosten doorgaans veel geld en vaak is de efficiëncy niet altijd duidelijk. Het online marketingagentschap Kingsberry neemt de totale online marketing uit handen en biedt transparantie. “Wij bestrijken de hele online markt,” zegt zaakvoerder Sam Dierckx. “Terwijl veel aanbieders enkel een deelaspect van de online problematiek aanpakken zoals de search engine optimisation of Google adwords voorstellen voor een goede zichtbaarheid op het net brengen wij een full service pakket uit. Wij werken een strategie uit om alle marketingkanalen op elkaar af te stellen.”

Kingsberry is een snel groeiend bedrijf uit Lier dat zich toespitst op online marketing. Sam Dierckx werkte in de televisiewereld voor bedrijven als Eyeworks, Woestijnvis, SBS e.a. Met Kingsberry sloeg hij een eigen weg in. Het ging erom vanuit een digitaal marketingagentschap de klanten een full service pakket aan te bieden op het vlak van online communicatie.

“Voor wie het bos door de bomen niet meer ziet hebben wij een complete online marketing aanpak,” zegt Sam Dierckx. “Het omvat zowel de opmaak van content in video’s, op websites, blogs, e-mails, sociale media enz. Wij verzorgen ook de technische inbreng op de betalende advertentiemarkt voor media als YouTube, Google Display, Google AdWords, banners op websites enz. Wij garanderen de klanten lage advertentietarieven omdat wij als trading partner gespecialiseerd zijn in real time bidding (RTB) op publiciteit. Wij beheren in dit opzicht de budgetten van de adverteerder. “

Online marketing mag geen onsamenhangend proces zijn. Het concept van Kingsberry is gebouwd op continuïteit. Veel bedrijven trekken pas aanvaardbare budgetten uit voor online marketing wanneer ze vaststellen dat het groeiproces vertraagt. Op het moment dat de resultaten van een doelgericht beleid naar boven komen worden diezelfde budgetten vaak weer geschrapt. Waardoor veel bedrijven effectief een hobbelig parcours afleggen. “Wij zien dat anders,” zegt Sam Dierckx. “Wij gaan voor de lange termijn. Groei komt er pas wanneer de advertentiebudgetten op de juiste plaats geïnvesteerd worden. Daartoe hebben we meetbare data nodig die we uit ons full service pakket halen.”