Evolueer met Mobitel naar de mobiele telecomvan de toekomst

Als exclusief en gecertificeerd Proximus agent houdt Mobitel vanzelfsprekend de vinger aan de pols van de telecomsector. “Wij verwachten veel van het gloednieuwe Engage Pakket dat Proximus zopas op de markt bracht, waarbij u geen mobiele toestellen meer aankoopt, maar huurt, mét inbegrip van de simkaart, een verzekering, een helpdeskservice én de handige Mobile Device Management Software waarmee uw vloot aan toestellen centraal beheerd en beveiligd wordt”, stelt CEO Ben Lamberts.

Mobitel levert en installeert alle telecomproducten van Proximus, inclusief de gespecialiseerde software. Het bedrijf beheert tevens de bijhorende data, installeert de nodige configuraties en verzorgt indien nodig ook opleiding. Het gaat concreet om simkaarten, Smartphones, iPhones, vaste telefoontoestellen, telefooncentrales, internet- en telefoonaansluitingen en de installering van Explore, het netwerk van Proximus voor kmo’s dat locaties en medewerkers op een veilige manier verbindt.

Mobile Device Management (MDM)

Met de Mobile Device Management software wordt uw vloot aan mobiele toestellen centraal beheerd en beveiligd. Ben Lamberts: “Een nieuwe applicatie kan in één beweging worden toegevoegd aan de volledige pool aan toestellen zonder dat uw werknemers een na een hun smartphone of tablet moeten binnenbrengen. Wordt er een toestel gestolen? Dan kan het met deze software vanop afstand onbruikbaar gemaakt worden. Alle strategische gegevens worden gewist.”

Mobitel ontwikkelde de app Mobile Fleet Management (MFM). Daarmee kan u uw vloot aan smartphones en simkaarten zelf beheren. U spaart zo heel wat telefoon- en e-mailverkeer uit wanneer bijvoorbeeld voor een nieuwe medewerker een nieuwe smartphone of tablet moet worden aangekocht.

Ben Lamberts: “Met de Traffic Analyse analyseren we op regelmatige basis de facturatie om te bekijken of elke medewerker nog wel aan het meest voordelige tariefplan telefoneert en SMS Comfort van Proximus laat u dan weer toe om vanuit uw Outlook SMS’en te versturen en te ontvangen.”

Top 500 klanten

Mobitel verzorgt de service na verkoop voor de top 500 klanten van Proximus. Met het bedrijf neemt u dan ook een betrouwbare en deskundige partner onder de arm, met meer dan twintig jaar ervaring op de mobiele telecommarkt.

Ben Lamberts: “We werken zeer nauw samen met Proximus, in een wat ik een dual SPOC approach noem. Mobitel beheert en verleent service voor een portfolio van wel 50.000 simkaarten. We hanteren daarbij een bijzonder hoge servicegraad. Mails worden binnen de zestig minuten beantwoord. Vier van onze achttien medewerkers bemannen fulltime de supportline om te voldoen aan de behoeften van onze klanten: nieuwe sim-kaarten in werking stellen, simkaarten schrappen, opties activeren, specifieke databundels installeren, een migratie uitvoeren,… Daarnaast worden er projecten op locatie uitgerold zoals bijvoorbeeld de migratie van een volledige vloot naar een nieuw type smartphone.”

Ben Lamberts ziet de mobiele telecomsector zodanig evolueren dat binnen dit en drie jaar heel wat bedrijven naast een IT-dienst ook een eigen inhouse telecommedewerker zullen hebben.

Ben Lambert: “In een vloot van pakweg 1000 toestellen dient er altijd wel iets te worden aangepast of veranderd. Mobitel is nu reeds klaar om zulke medewerkers te outsourcen.” (NV)