Geef uw website een gezicht en boek meer successen

Wanneer mensen uw showroom binnenstappen, u opbellen of naar uw kantoor komen, zorgt u voor een persoonlijke en vakkundige ontvangst en grijpt u alle kansen om een tevreden klant te werven. Mensen die uw site bezoeken, worden echter vaak volledig aan hun lot overgelaten. Heel bizar, want het zijn stuk voor stuk 'warme contacten'. Voortaan kan u die waardevolle bezoekers van uw virtuele showroom gelukkig ook persoonlijk opvangen dankzij 'live video hulp'. De surfers krijgen u live op hun computerscherm te zien en u kan echt een face-to-face gesprek met mekaar hebben. Het internet krijgt eindelijk een gezicht!

Charlotte Cools, zaakvoerster van The Online Nut Company (TONC), een gespecialiseerd adviesbureau in internetmarketing: "Met live video hulp maakt u uw website een flink stuk interactiever. Door middel van een mediatower en een ingebouwde HD camera kan u uw (potentiële) klanten online ontmoeten en adviseren. Wie naar uw website komt, heeft de mogelijkheid om de 'live help button' aan te klikken. In uw bedrijf gaat op dat moment de mediatower rinkelen en flikkeren en kan u als het ware 'de telefoon opnemen' en de surfer te woord staan. U ziet meteen waar de bezoeker zich in uw website bevindt. De werkpost hoeft niet permanent bemand zijn; u kan ook met openingsuren werken. Kan u 'de mediatower-telefoon' een keer niet opnemen? Dan krijgt u een mailtje met de contactgegevens van de surfer en kan u hem zelf opbellen. Ook omgekeerd geldt hetzelfde: u heeft zelf de mogelijkheid om de surfer aan te spreken op het moment dat hij zich ergens op uw website bevindt. De surfer kan dan alsnog beslissen of hij live assistentie wil of niet. Net zoals je in een winkel wordt aangesproken."

Charlotte Cools vertelt nog dat met live video hulp het aantal verkopen gemiddeld met 38% verhoogt.

Charlotte Cools: “Een vastgoedmakelaar uit het Antwerpse die live video hulp reeds installeerde, heeft dagelijks meerdere live gesprekken met surfers. Live video hulp kan trouwens ook een handige tool zijn om te prospecteren. Een potentiële klant kan u per telefoon vragen om even naar uw site te surfen waarna u hem live op het scherm vanalles kan tonen of hem door uw website kan leiden. De surfer luistert gewoon via zijn telefoon of headset terwijl hij u live op zijn scherm ziet. Software downloads zijn absoluut niet nodig. Een ideale manier dus om te prospecteren en het kaf van het koren te scheiden zonder u in eerste instantie te moeten verplaatsen!”

U kan uw klantenbinding en gebruikersbeleving niet alleen verhogen met live video hulp, maar ook met Conversation Management op de social media platformen.

Charlotte Cools: “Social Media Marketing neemt alsmaar aan belang toe. Het is een nieuwe vorm van marketing voeren, waarbij mensen met mekaar in interactie treden. Naast het hebben van een eigen website is het belangrijk dat bedrijven ook op social media inzetten. Er is een hemelsbreed verschil tussen een site bezoeken en u abonneren op een bedrijf (lees ‘fan worden’). Naar een website surfen, kost moeite en tijd. Door ‘fan’ te worden van een pagina komt de informatie van het bedrijf dat u volgt automatisch naar u toe. Kunst is wel om surfers reden te geven om ‘fan’ te worden én te blijven.”

TONC biedt op dit gebied een uitgebreide dienstverlening, zoals het professioneel opzetten van profielen en fanpagina’s, het beheren en monitoren van uw social media kanalen, het verzorgen van (wekelijkse) publicaties, het spotten van opportuniteiten tot conversaties, het opbouwen van een community,…

Charlotte Cools: “We helpen ook bij het opstellen van uw redactionele kalender en verzorgen de eindredactie op het aangeleverd materiaal, zowel grafisch als tekstueel. We publiceren uw boodschappen op de juiste manier en op het juiste kanaal en maandelijks rapporteren we rond het bereik van de publicaties en rond de groei van de community.”

TONC werkt met een ruime pool aan ervaren professionals die elk hun eigen specialiteit hebben.

Bekijk de socials