Handenarbeid kwalitatief uitgevoerd tegen een vaste prijs: het bestaat

H&L Services zorgt voor manuele goederenbehandeling. Ze laden en lossen containers met stukgoederen of voeren zeer atypsiche opdrachten uit die handenarbeid vereisen. “Eens een bedrijf onze werkwijze kent, mogen we altijd terugkomen”, zegt zaakvoerder Walter Vandeperre. “De flexibiliteit, kwaliteit én resultaatsverbintenis die wij bieden, is immers uniek.”

Onze mensen zijn het eerste en laatste stuk in de logistieke schakel

“Niet voor alle goederenbehandeling is automatisatie rendabel. Verpakkingen veranderen regelmatig en robots aanpassen, kost geld. Het risico om dure investeringen te doen, is ook groot wanneer je niet zeker bent dat schepen volgend jaar nog in dezelfde havens hun containers gaan lossen. Sommige klussen zijn ook éénmalig. Daarom zal handenarbeid altijd blijven bestaan. Wij verzorgen opdrachten die een grote flexibiliteit en organisatie vragen en die een beschutte werkplaats onmogelijk aankan. Denk maar aan 10 000 dozen die tegen overmorgen een kortingssticker moeten krijgen, het reinigen van één miljoen bestofte flessen of het uitladen en sorteren van 2000 kartons schoenen met verschillende referenties.”
 
Door onze resultaatsverbintenis nemen we alle risico’s over

“Als Operations Director van de Katoennatie ergerde ik me vroeger aan uitzendkantoren, omdat ze al hun verantwoordelijkheid afschoven op hun klanten. Daarom pakken we het bij H&L Services anders aan. Je krijgt op voorhand een totaalprijs en weet perfect hoeveel het werk je zal kosten. Je betaalt enkel wanneer een opdracht perfect is uitgevoerd. Wanneer een klus langer duurt, scheuren wij onze broek. Wij hebben er dus alle belang bij dat onze mensen gemotiveerd werken.”
 
Wij zetten niet zomaar uitzendarbeiders af, maar voeren een opdracht perfect uit onder toezicht van onze vaste teamleiders

“Onze sterkte is de combinatie van een uitzendkantoor en een vaste ploeg medewerkers. Daaronder bevinden zich ook universitairen. Een team handenarbeiders aansturen en opdrachten organiseren, vereist immers denkwerk. Wij zorgen dus niet alleen voor de juiste werkkrachten op het juiste moment, maar ook voor de begeleiding ter plaatse. Onze klanten moeten zich niets van de arbeiders aantrekken en hebben steeds contact met dezelfde teamleider.”