Investeren in een meerwaarde: Desk02 webdesign

Het uitstalraam voor kmo’s en grote bedrijven is vandaag digitaal toegankelijk. Klanten en bezoekers komen er met een muisklik kijken en maken zo hun keuze. Investeren in een website is daarom onontbeerlijk. Elk uitstalraam moet uitnodigend en tegelijk toegankelijk zijn. Desk02 is thuis in deze materie. Hun expertise en knowhow geeft iedere website een meerwaarde. Zodat de investering rendeert… .

In het hoofdkwartier van Desk02, te Steenokkerzeel, schenkt zaakvoerder Olivier Jacquet alvast de koffie uit. “Websites maken” vertelt Olivier Jacquet, “de mogelijkheden en toepassingen ervan zo optimaal mogelijk benutten, is altijd mijn passie geweest. Nog al te vaak denken kleine bedrijven dat een mooie website ook een goede is. Mijn advies is altijd duidelijk : maak een website voor de klant, niet voor jezelf. Alleen zo rendeert de investering”.

Niche markt

“Veel kleinere bedrijven en kmo’s” legt Olivier Jacquet uit, “bekijken het maken of laten maken van hun website als een noodzakelijke extra kost. ‘Iedereen doet het, dus zal ik ook maar volgen’ lijkt wel het motto. Vandaar dat we met elke klant die ons contacteert eerst samen overleggen. Waarom wil hij een website en wat hij hoopt hij ermee te bereiken? Meer leads, extra clicks? En wat kan hij afleiden of leren uit het gebruik van zijn website door de klanten? Dankzij onze ervaring kunnen wij niet alleen de juiste vragen stellen maar ook de correcte oplossing aanreiken. Een face to face gesprek vind ik hierbij onontbeerlijk. Ondanks de mogelijkheden van video conferences of van online via bijvoorbeeld Skype te overleggen. Als je de klant persoonlijk ontmoet, merk je namelijk elke nuance op, van gebaar en lichaamstaal, die je van op afstand niet altijd ziet .. Onze markt is tenslotte een niche markt van vooral de kleine kmo’s die wel beseffen dat een website belangrijk is maar niet dat kwaliteit en expertise ook iets kost”.

Partner als een meerwaarde

“Een goede website vergt ook regelmatig onderhoud en updating” licht Oliver Jacquettoe. “Dat is bij elke bedrijfsinvestering die je doet, niet enkel bij een nieuwe firmawagen of printer maar ook bij een website. Dat is soms moeilijk om duidelijk te maken. Omdat wij echter overtuigd zijn dat ELKE (goed onderhouden) website kan opbrengen, bieden wij onze klanten sinds dit jaar een partnership aan waarbij we bereid zijn een deel van het risico op de verdere investering op ons te nemen. Dat partnership houdt voor de klant geen enkel risico in, meer zelfs, voor hem blijft het altijd een win/win situatie. Als één van onze klanten bijvoorbeeld een webshop (voor online verkoop) heeft, zorgen wij als partner voor het onderhoud, optimalisatie en technische opvolging van de resultaten. Blijft de verkoop hetzelfde dan krijgt de klant 25% korting, stijgt de verkoop volgens een vooraf bepaald doel, dan delen wij 25 % in die winst. Voor websites gebruiken we hiervoor de KPI of Key Performance Indicators die het aantal leads of bezoekers tellen. Zo’n partnership is voor de klant dus altijd interessant ; hij weet dat wij dan extra gemotiveerd zijn om uitstekend werk te leveren en voor ons maakt het de technische uitdaging groter als betrokken partij”. (DC)