Simpel SamenwerkenTOPdesk maakt het beheer van uw bedrijfsprocessen overzichtelijk

Terwijl in het verleden de HR-, IT- en Facilities-afdeling vaak onafhankelijk van mekaar ageerden, blijkt in de praktijk meer en meer dat ze partners zijn met een gemeenschappelijk doel, nl. een betere service verlenen aan medewerkers en klanten. Kmo’s die deze vitale onderdelen van elk bedrijf gezamenlijk beheren, zetten daarmee een belangrijke stap naar een betere dienstverlening. Om één en ander te stroomlijnen is echter performante software nodig. “En hier duikt TOPdesk op,” zegt managing director Jurgen Koster. “Met onze ‘shared service managementsoftware’ krijgt elke ondernemer een betere kijk op het beheer van zijn bedrijfsprocessen.”

TOPdesk is van origine een Nederlands software- en consultancybedrijf dat service management-pakketten maakt, verkoopt en implementeert. Gestart vanuit Nederland beschikt de onderneming inmiddels over 11 vestigingen in 9 landen. Van de 550 medewerkers wereldwijd, werken er 25 vanuit Antwerpen.

Alle info via 1 portaalsite

“Ondanks de schaalgrootte van TOPdesk willen wij toch een lokale speler zijn voor onze klanten,” zegt Jurgen Koster. “Wij willen hen hulpmiddelen aanreiken om hun interne en externe dienstverlening te verhogen. Hoe dat kan? Wel, voorbeelden zijn er legio. Zowel bij de indiensttreding van een nieuwe medewerker als bij zijn vertrek zijn HR, IT en de afdeling Facility management betrokken. De medewerker moet niet alleen administratief worden geregistreerd, maar hij krijgt mogelijk ook een gsm, laptop, bedrijfswagen en werkplek ter beschikking. Dat alles moet worden genoteerd en beheerd. In het verleden gebeurde die registratie vaak op 3 verschillende plekken en door 3 verschillende personen. Maar waarom zouden we dit proces niet samenbrengen op één portaalsite?”

Externe dienstverlening

En dan is er nog de externe dienstverlening aan klanten. Contactmoment met klanten, bestellingen, klachten, … het moet allemaal worden opgetekend. En liefst op een dusdanig manier dat de informatie door elke betrokken medewerker op een eenvoudige manier kan worden gelezen en beheerd. Ook als collega’s met vakantie of ziek zijn. Als alle afdelingen dankzij de performante TOPdesk-software de handen in mekaar slaan, verloopt de communicatie met de klant veel efficiënter.

“Onze service management software zorgt ervoor dat alle processen eenvoudig en overzichtelijk worden geregistreerd zodanig dat u als manager een perfect zicht houdt op medewerkers, materialen en klanten.”

Overzichtelijk en makkelijk in gebruik

“Onze software heeft tal van voordelen. In de eerste plaats is hij bijzonder eenvoudig in gebruik. Verder is hij geschikt voor elke afdeling in een bedrijf en kan hij naadloos worden geïntegreerd met bestaande tools en databases. Ten slotte is onze software gebaseerd op best practices. TOPdesk heeft in deze materie immers al meer dan 20 jaar ervaring en werd onze software al geïmplementeerd bij meer dan 4 000 klanten wereldwijd, gaande van kmo’s tot multinationals.”

TOPdesk On Tour

Wie meer wil weten over TOPdesk en zijn shared service management software kan op 19 oktober deelnemen aan TOPdesk On Tour in Antwerpen, bij Brouwerij De Koninck (Mechelsesteenweg 291, Antwerpen). Deelnemers maken niet alleen kennis met de TOPdesk-producten, maar krijgen ook een diepere kijk op de nieuwste trends in service management. Inschrijven kan op www.topdesk.be/ontour.