Wim Mussche van Notion Technologies:Meer rendementhalen uit events

De technologische ontwikkelingen evolueren snel. Ook voor wie als ondernemer de boot niet wil missen. Notion Technologies dient zich daarbij als partner aan. Zeker voor wie zijn marketing communicatie wil uitbouwen met de nieuwe tools. Om meer rendement te halen uit events moet je evenwel creatieve oplossingen uitzetten.

Marketing steekt vandaag effectief vol technologie. Online en offline. Wim Mussche van Notion Technologies heeft daartoe de nodige knowhow in huis. “Wij proberen in onze eerste contacten de marketing doelstellingen van de klant te begrijpen om daarna mee te kunnen denken en de ontwerpen te vertalen naar geavanceerde voorstellen.”

Het bedrijf uit Lochristi is gegroeid uit online dienstverlening zoals de ontwikkeling van websites, de marketing naar zoekmachines toe en sociale media analytics. “Vanaf ons tienjarig bestaan, in 2012 hebben we ons toegespitst op full cycle online marketing voor events. Waarbij we de klant volledige concepten aanbieden voor bv. beurzen, personeelsfeesten, congressen, klanten activaties enz.”

Wim Mussche biedt daarbij een totaalpakket aan. Event marketing mag niet vast lopen op beperkte deelaspecten van de strategie. “Wij hebben het bv. over het pre event. De voorbereidende fase moet toekomstig rendement garanderen. Het event moet bekend gemaakt worden bij de juiste doelgroep. We creëren in dit opzicht buzz.” Tijdens het event zelf komt het erop aan het publiek te betrekken bij het merk van de klant en focus te leggen op interactie en merkbeleving.

Nazorg is even belangrijk. Na afloop van het event kan de uitgestuurde informatie herverpakt worden. Het merk moet zo lang mogelijk de aandacht houden.

Notion Technologies is als bedrijf gebouwd op de integratie van ingehuurde technologie in combinatie met eigen ontwikkelingen. In samenwerking met Laurent Tombeur photography uit Edegem werd bv. ShareYourSmile als photobooth een topper in de marketing via video en foto. Die vorm van geïntegreerde marketing communicatie genereert veel trafiek voor de klant en capteert informatie over de bezoekers. De samenwerking tussen Notion Technologies en Edge resulteert in het merk “contentbox.” Spectaculaire lichtinstallaties die gebruik maken van 3D video mapping eisen de aandacht op..