AXA en Doctena werken samen aan een vlottere toegang tot de gezondheidszorg

AXA, marktleider in verzekeringen, en Doctena, marktleider in online agendabeheer en het boeken van afspraken in de medische sector, werken samen om de toegang tot de gezondheidszorg te vereenvoudigen

Dankzij het partnership tussen Doctena en AXA wordt de online agendadienst toegevoegd op het MyAXA Healthcare-platform, zodat AXA-verzekerden vlotter toegang krijgen tot de gezondheidszorg. Met deze samenwerking versterkt Doctena zijn aanwezigheid op de Belgische markt, en breidt AXA als marktleider in verzekeringen zijn aanbod van innovatieve gezondheidsdiensten uit.

Antoine Boyer de la Giroday, Chief Life & Health Officer AXA:We zijn verheugd ons aanbod gezondheidsdiensten te kunnen uitbreiden. Dankzij dit partnership met Doctena zal de toegang tot de gezondheidszorg sneller en flexibeler verlopen. We zullen ons MyAXA Healthcare-platform blijven ontwikkelen om onze verzekerden in gezondheidszorg nog beter van dienst te zijn.”

Een online dienst met steeds meer gebruikers

Doctena, Belgisch marktleider in online agendabeheer en het online boeken van afspraken in de gezondheidszorg, kent een snelle groei, zowel bij dokters en andere medische beroepsbeoefenaars als bij de patiënten:

  • Doctena wordt momenteel in heel België gebruikt door ruim 4.600 beroepsbeoefenaars die meer dan 100 specialiteiten vertegenwoordigen: huisartsen, tandartsen, psychologen en psychotherapeuten, oogartsen, gynaecologen, huidspecialisten, kinesisten enz.
  • Voor artsen is het een systeem dat zich aanpast aan hun manier van werken en voldoet aan hun verwachtingen op het vlak van flexibiliteit en persoonlijke aanpak.
  • En patiënten kunnen dankzij Doctena in enkele muiskliks snel een afspraak inplannen op https://www.doctena.be.

Alain Fontaine, CEO Doctena: “De visie van Doctena sluit perfect aan bij het engagement van AXA om innovatieve en efficiënte gezondheidsoplossingen aan te bieden. Door onze expertise in digitale gezondheidsdiensten te combineren met het uitgebreide AXA-netwerk, streven we naar de creatie van een vernieuwend ecosysteem dat patiënten en medische beroepsbeoefenaars nuttige middelen aanreikt.”

De voorbije vijf jaar heeft AXA aanzienlijk geïnvesteerd in de ontwikkeling van het gezondheidstraject van zijn patiënten:

  • In 2019: raadpleging van huisartsen via videoconferentie 24/7 binnen de 30 minuten
  • In 2020: raadpleging van psychologen via videoconferentie 24/7 binnen de 30 minuten
  • In 2022: tools voor de online beoordeling van symptomen op basis van AI, wat een voorlopige diagnose mogelijk maakt
  • Dit jaar lanceerde AXA een dienst voor een tweede medisch advies: deze wordt gegeven na de fysieke consultatie van een specialist in een Belgisch ziekenhuis en met gepersonaliseerde begeleiding voor zijn verzekerden

Info: https://axa.be en https://doctena.be.

Bekijk de socials